رأی تجدید نظر برای سوءاستفاده‌گران از انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل پایانه بار بندرامام خمینی(ره) صادر شد

طی روزهای اخیر مفصل به کلکسیون تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ راهداری خوزستان در خصوص چند شرکت پرداختیم که پرونده قضایی علیه روسای شرکت‌های حمل و نقل وابسته به مدیران سازمان راهداری و برخی مدیران شرکت پشتیبانی امور دام کشور، علیه آنها به علاوه بر رأی بدوی ، رأی محکومیت تجدیدنظر با مجازات تکمیلی هم صادر شد.

در پرونده مطروحه با عنوان اتهامی خیانت در امانت، اختلاس، تحصیل مال از طریق نامشروع با سوءاستفاده و تقلب در امتیازات و پول‌شویی که ضابط پرونده قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام (سازمان اطلاعات سپاه) استان خوزستان بود با تلاش شبانه‌روزی طی دوسال توانست از منافع مردم و حجم انبوهی از شرکت‌های حمل نقل بومی و تا حدود زیادی از منافع رانندگان کامیون کشور دفاع کند و جلوی بسیاری از سوء‌استفاده‌ها را بگیرد البته این پرونده که علیه متهمان اقتصادی آقایان «صادق رئیسی» و «حسین گادیاری» در تجدید نظر دادگاه خوزستان رأی محکومیت دادگاه بدوی را تایید کرده محکومیت دوسال حبس تعزیری انفصال از خدمات دولتی و عمومی طی ۲سال بعنوان مجازات تکمیلی آنها در حالی تأیید شد که با وجود دخالت برخی مسئولین جهت نفوذ برای تبرئه کردن متهمین نتیجه‌ای حاصل نشد و دادگستری خوزستان و حفاظت دادگستری به نفع جریان سالم اقتصادی رأی صادر کردند حال انتظار می‌رود غیر از رد مال با عوامل پشت پرده هم برخورد گردد.

امید است که متهمین محکوم شده به زندان نتوانند از طریق برخی شرایط و به بهانه‌های مختلف از مجازت زندان معاف یا کیفر آنان به هر شکل دیگر متوقف شود، از آثار مثبت این رأی و ورود و نظارت مستمر قرارگاه امنیتی سپاه، صیانت و حفاظت از جریانات اقتصادی سالم در بزرگ‌ترین بندر، فله بار کشور می‌باشد که مستقیماً با ارزاق مردم کشور درگیر است و عدم برخورد قاطع با متهمین سبب جری کردن هر چه بیشتر صاحبان نفوذ ، ثروت و سوء استفاده از جایگاه تشکلات صنفی و همچنین امکان اخلال در نظم حمل و نقل کالا را در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط:

کیفرخواست ۱۹ متهم پرونده اخلال نظام اقتصادی در بندر امام خمینی (ره) صادر شد

کلکسیون تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ راهداری خوزستان در خصوص چند شرکت

پایانه بار بندر امام دارای دو انجمن صنفی فعال و حساس بوده که به غیر از انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل، انجمن صنفی رانندگان و کامیونداران نیز آنجا حضور فعال دارند همچنین هیأت مدیره این دو تشکل پیش از رأی گیری صلاحیت آنها توسط مراجع امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع تأثیر مثبت رأی بدوی و تجدید نظر درس عبرتی خواهد شد برای اشخاصی که با نیات شوم و سواستفاده از این جایگاه وارد تشکلات و انجمن های صنفی می‌گردند.

پیشتر نیز دادستان بندر امام در مصاحبه خبری از صدور کیفرخواست برای ۱۹ متهم اخلال عمده اقتصادی از طریق سرقت کالای اساسی و نهاده‌های دامی، خبر داده بود. این دادستان جوان و محکم بندرامام(جعفری اصل) در برخورد با مفاسد اقتصادی در این بندر حساس بسیار قاطع تاکنون عمل کرده و بدون اغماض و مماشات با اخلالگران در جریان اقتصادی سالم، برخورد قاطع دارد.
البته طبق اخبار واصله رییس جدید دادگستری بندر امام (حسین پور) به لحاظ شجاعت و عدم سفارش پذیری طی مدت کوتاهی زبانزد در منطقه است و قطعاً با وجود این دو بازوی قضایی در خوزستان و نظارت‌های مستمر ضابطین قضایی مخصوصاً دستگاه‌های امنیتی و علی الخصوص قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل، قطعاً تا حدود زیادی شاهد سالم سازی در شریان‌های اقتصادی این بندر حساس کشور که پایانه بار بندرامام ، اداره کل گمرک بندرامام ، پتروشیمی های بزرگ و منطقه ویژه اقتصادی را در خود جا داده، خواهد شد.

انتظار هست روابط عمومی دادگستری بندر امام و روابط عمومی قرارگاه امنیتی در خصوص شبکه‌های فساد موصوف به پرونده ۲درصد، اطلاع رسانی کامل جهت تنویر افکار عمومی انجام دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا