بازم فساد در وزارت جهادکشاورزی اینبار در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران(GTC) + رأی دادگاه

مفاسد و رانت‌های سریالی در وزارت جهادکشاورزی خصوصاً در شرکت‌های زیر مجموعه‌اش هر روز یک ابعاد جدیدی از آن بالا می‌آید و مشخصاً هم تمام شدنی نیست بعد از داستان فساد تاریخی «چای دبش» و جریانات شرکت پشتیبانی امور دام کشور که پیشتر خبر آن منتشر شد، اینبار میخواهیم از فساد در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران یا همون GTC پرده برداریم.

سیاوش حسین پور که آخرین سمت وی مدیر کل بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی بود و قبلاً نیز دارای سمت‌های مختلف دولتی از جمله مدیرکل غله استان خوزستان بوده است، ایشان را به اتهامات متعددی با گزارش اداره کل بازرسی استان خوزستان در دادگاه بدوی به ۴ سال زندان و شلاق محکوم می‌کنند و معاون ایشان آقای یوسف برون به اتهام مشارکت به ۲ سال حبس محکوم می‌شود.

اما نکته حائز اهمیت اینجاست که علی رغم صدور کیفرخواست و رأی بدوی مبنی بر محکومیت حسین پور در سال ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰، نامبرده تا ۱ یا ۲ ماه پیش همچنان دارای سمت بالا در شرکت بازرگانی دولتی بوده و جدیداً بنا بر دلایل نامعلومی برکنار شده در حالیکه می‌بایست از سمت خود تا صدور رأی قطعی و نهایی پس از صدور کیفرخواست، معلق می‌شد چرا نشد؟!

جالبتر اینجاست که ایشان طبق رأی دیوان محاسبات کشور در برج نه سال ۱۴۰۲ نیز به مدت ۳ ماه انفصال از خدمات دولتی خورده است به نظر شما این یک شخص و معاون وی کاملاً متخلف نیست که پس از صدور کیفرخواست همچنان دارای مسئولیت هستند.

این نمی‌تواند اتفاقی باشد که آقای رییس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی را به تصدی گری نیکبخت رها کند و خودش هم مطلع نباشد از مفاسد آنجا حکایت دولت رییسی شده شرکت سهامی که به خودها نه نمی‌گویید امیدواریم تغییر ریل با حجامت در نظام محقق شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا