زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران

۴۲۰۰ متر از زمین‌های مدرسه علمیه امام خمینی تهران به شرکت کاظم صدیقی و پسران منتقل شده است.

یاشار سلطانی: سال ۱۳۸۲ کاظم صدیقی که هنوز امام جمعه تهران نشده بود اما در دستگاه قضایی ایران سمت قابل توجهی داشت حوزه علمیه‌ای در تهران تاسیس کرد که با نام «مدرسه علمیه امام خمینی» شناخته می‌شود.

این حوزه علمیه در ناحیه خوش آب و هوای اُزگل در تهران مکان‌یابی شد و کم‌کم با خرید زمین‌های اطراف و توسعه زیربنایی اکنون یک ملک حدودا ۲۳۰۰۰ متری در شمال تهران است.

آنچنان که جست‌وجوها نشان می‌دهد این حوزه علمیه بخشی از زمین هایی که از طرف مرکز خدمات مدیریت حوزه های علمیه تهران، شهرداری تهران، سازمان اوقاف تملیک است.

به هر روی این ۲۳۰۰۰ متر زمین در قالب ۲۰ جلد سند طی دو دهه و در جریان بزرگ و بزرگتر شدن «مدرسه علمیه امام خمینی» در اختیار حوزه‌ی علمیه خطیب جمعه تهران قرار گرفت.

اما آنچه در این گزارش قرار است به آن بپردازیم سرنوشت ۴۲۰۰ متر باغی است که در گوشه‌ی شمال شرقی این زمین قرار دارد و یک ملک سه بَر به حساب می‌آید و حالا طی فرایندهایی که در ادامه‌ی این گزارش ذکر می‌کنیم به مالکیت شرکتی در می‌آید که اعضای هیات مدیره‌ آن کاظم صدیقی و فرزندانش هستند. زمینی که با در نظر گرفتن متوسط قیمت زمین در ناحیه اُزگل تهران ارزشی تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دارد.


مدرسه علمیه امام خمینی تهران در خیابان گلستان شرقی در منطقه یک تهران قرار دارد. این مجموعه در ۲۳ هزار متر زمین شامل برج باغ، ۲۵ واحد آپارتمانی خانه‌های مسکونی برای اساتید ، مسجد، استخر، مجموعه‌ی ورزشی و ساختمان حوزه علمیه است.

پیروان اندیشه‌های قائم
«پیروان اندیشه‌های قائم» شرکتی است که در ۱۴۰۲/۸/۱۴ در ایران به ثبت رسیده است. نگاهی به ترکیب موسسان و اعضای هیات مدیره این شرکت ما را به اسامی جالبی می‌رساند:

محمدحسین رجبی صدیقی- فرزند
محمد مهدی رجبی صدیقی- فرزند
عادل محیسنی- مدیر مدرسه علمیه
کاظم رجبی صدیقی
جواد عزیزی – کارمند شهرداری

همانطور که می‌بینیم به جز کاظم صدیقی دو فرزند او «محمد حسین» و «محمد مهدی» هم در ترکیب این شرکت حضور دارند و برای اینکه این جمع خانوادگی جمع‌تر شود «رضوانه قوام» عروس کاظم صدیقی هم به عنوان بازرس معرفی شده است اما هیچ نامی از دختران آیت الله بعنوان سهامدار در این شرکت ثبت نشده است.

در این میان اسامی برخی نزدیکان کاظم صدیقی نظیر «فضل‌الله بیگوردی» سر تیم حفاظت صدیقی در مقام بازرس علی‌البدل هم دیده می‌شود.

در توضیحات ثبت این شرکت هیچ توضیحی داده نشده که این شرکت ارتباطی با مدرسه علمیه امام خمینی در اُزگل تهران دارد یا نه. اما به طرز عجیبی این شرکت یک ماه بعد از تاسیس صاحب ۴۲۰۰ متر از زمین‌های مدرسه‌ علمیه امام خمینی می‌شود.

هر چند در اساسنامه موسسه به “غیرتجاری” بودن آن اشاره شده است، اما در شرح خدمات شرکت بیشتر فعالیتها تجاری ثبت شده است.

حضور نامی چون «جواد عزیزی» هم در ترکیب موسسان شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» جالب توجه است. او یکی از مدیران شهرداری تهران در زمان قالیباف که حالا در ترکیب شرکتی حضور دارد که به عنوان اولین اقدام بخشی از زمین‌های یک حوزه علمیه را به نام خودش ثبت کرده است.

او دارای چندین پرونده قضایی در زمان مسئولیتش در شهرداری تهران بود.

به هر روی بر اساس اسنادی که به دست ما رسیده کاملا مشخص است که مالکیت بخشی از زمین‌های مورد بحث تا پیش از این با «مدرسه علمیه امام خمینی تهران» بوده و در بعد از آن مالکیت این زمین‌ها به شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» رسیده است.

تصویر انتقال سند به نام موسسه پیروان اندیشه قائم


تصویر الباقی سندها که به نام مدرسه علمیه امام خمینی ثبت شده است

صحبت با کارشناسان ملک در منطقه یک تهران، جایی که ملک مورد اشاره قرار دارد، نشان می‌دهد که قیمت ملک در این ناحیه بین ۱۳۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در نوسان است که اگر متوسط قیمت منطقه را در نظر بگیرید این ملک چیزی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد که حالا در اختیار شرکتی قرار گرفته است که توسط کاظم صدیقی و پسران اداره می‌شود.

مدرسه علمیه امام خمینی تهران در خیابان گلستان شرقی در منطقه یک تهران قرار دارد. این مجموعه در ۲۳ هزار متر زمین شامل برج باغ، ۲۵ واحد آپارتمانی خانه‌های مسکونی برای اساتید ، مسجد، استخر، مجموعه‌ی ورزشی و ساختمان حوزه علمیه است.

کاظم صدیقی اکنون امام جمعه موقت تهران، مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی، نائب‌رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران، رئیس سابق دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

صدیقی که روزی گفته بود فقر نتیجه بی‌دینی است و چند روزه از بین می‌رود، راست می‌گفت چون توانسته در مدت ۱ سال به این ثروت افسانه‌ای دست یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا