سند غیرقانونی بودن سکونت کارمندان در خانه‌های سازمانی چیست؟!

براساس بند ۴ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، از اردیبهشت ۱۳۸۸، تمدید و مبادله قرارداد اجاره و همچنین واگذاری زمین به منظور احداث خانه‌های سازمانی به کارمندان دولت ممنوع است

علیرغم وجود قانون صریح و شفاف، مدیران چگونه در خانه‌های سازمانی سکونت می‌کنند؟! نقش نظارت و بازرسی و حراست سازمان چیست؟!

در موضوع مفت‌نشینی‌های ۲۱ کارمند بهزیستی استان هرمزگان، هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و مفت‌نشینان همچنان جا خوش کرده‌اند و نظارت و بازرسی و حراست در خواب زمستانی به ‌سر می‌برند!

بهزیستی که حتی در نگهداری امانت و اموال مددجویان این‌قدر ناتوان است، و کنترلی روی اموالش ندارد، چگونه می‌تواند از حق مددجویان تحت پوشش خود به درستی دفاع کند؟!

یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین دلایلی که بهزیستی را به خاک سیاه نشانده تعارض منافع است. مادامی‌که مدیران و کارمندان بهزیستی از انواع و اقسام مجوزها و امکانات و رانت‌ها برخوردارند، وضع بدتر از این خواهد شد!

آیا تشکل‌های محلی و کشوری حوزه معلولیت با عدم نظارت در امور بهزیستی و یا لاپوشانی آنها، نقش موثری در بوجود آمدن تخلفات و بریزوبپاش‌ها و مفت‌نشینی‌ها و در نهایت ناکارآمدی بهزیستی ندارند؟!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا