اینترنت ماهواره‌ای رشته‌های دولت را پنبه خواهد کرد/ نگاه دولت به اینترنت توسعه‌ای نیست و برای همین است که مردم از آنها جلو افتاده‌اند/ به وزیر ارتباطات پیشنهاد می‌کنم با این وضعیت اینترنت به نمایشگاه الکامپ نیاید

تعریف توسعه با محدودیت خودخواسته به‌خصوص در حوزه آی‌تی نمی‌تواند مفهوم داشته باشد. اگر دولت بخواهد توسعه را در خصوص فناوری اطلاعات در داخل متمرکز کند، نیاز به زیرساخت دارد؛ از زیرساخت فنی و سخت‌افزاری گرفته تا نخبگان علمی و کارشناسانی که باید در این زمینه حضور داشته باشند.

کیوان نقره‌کار، کارشناس فناوری گفت: به نظر می‌رسد کشور ما زیرساخت‌هایی که بتوان بار بیشتر از حد روی آن ایجاد کرد، ندارد، چون همه آنها به دلیل تحریم‌های طولانی فرسوده شده‌اند.

وی افزود: از سخت‌افزارهای به روز دور بوده‌ایم و خرید آنها در سبد توسعه کشور قرار ندارد. فشار بیش از حد به آنها نیز باعث خواهد شد به‌دنبال هزینه‌های تعمیر و وصله و پینه کردن آنها باشیم.

با تاکید اینکه، با توجه به شرایط اقتصادی نامشخصی که وجود دارد، این کارشناس تصریح کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما که باید پیشتاز این حوزه باشند، تمایلی به حضور در این عرصه ندارند و ترجیح می‌دهند در کشورهایی کار کنند که شرایط بهتری دارند.

وی گفت: به نظر می‌رسد از عموم مردم تا صاحبان صنایع و کسب‌وکار به اپلیکیشن‌های داخلی امیدوار نیستند، چون نمونه خارجی آن را باکیفیت‌تر، ارزان‌تر و به‌روزتر می‌توانند در اختیار داشته باشند.

افزود: بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از روش‌هایی مانند فیلترشکن استفاده کنند تا در فضای بین‌المللی حضور داشته باشند.

تاکید کرد: پیشنهاد من به دولت این است که در این قسمت از برنامه توسعه هفتم یک بازبینی دوباره داشته باشند و توسعه را به‌صورت انحصاری و داخلی نبینند و یک نگاه بین‌المللی داشته باشند.

در انتها افزود: کشورهای دیگر نیز  روی پروژه‌های توسعه فن‌آورانه خود کار می‌کنند و در نتیجه همه رشته‌های ما را پنبه می‌کنند و از بین می‌برند. نمونه آن اینترنت ماهواره‌ای است که به ناگاه خواهد آمد و آنچه دولت در سر دارد را از بین خواهد برد.

کمتر از یک ماه دیگر نمایشگاه الکامپ بعد از چند سال در کشور برگزار خواهد شد. سوال من این است که وزیر فناوری و ارتباطات در افتتاحیه آن چه می‌خواهد بگوید؟ آیا آمادگی این را دارد که با استارت‌آپ‌ها و خیلی از صنایع که به فضای اینترنت نیاز دارند، مواجه شود؟ من به ایشان پیشنهاد می‌کنم در این شرایط افتتاحیه را به گروه دیگری بسپارند و خودشان تشریف نبرند.
منبع: هم‌میهن
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا