تبعیض زمانی است که ضعیف امنیت ندارد و آدم های قوی حاشیه امنیت دارند

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در خطبه های نماز جمعه گفت: حادثه جمال احمد باید رسیدگی فوری شودو رسیدگی فوری به حادثه جمال احمد باعث عبرت دیگران می شود و نام نیروی انتظامی باید یادآور آرامش باشدوزورمند قدرتمند باید ترس داشته باشد نه آدم های ضعیف.

امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس پیگیری حادثه جمال احمد را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان خواست به قول پیگیری خود در این زمینه عمل کنند.

شیخ یوسف جمالی افزود: پس از وقوع حادثه تیراندازی نیروی انتظامی و جان باختن یکی از اهالی این روستا، بسیاری از مسئولان با مردم و خانواده جان باخته ابراز همدردی کردند و قول پیگیری قاطع دادند.

یکبار بصورت جدی و قطعی دادگاه به صورت فوری برگزار و به این موضوع رسیدگی کنند تا همه بدانند که هیچ کس نمی تواند از قانون فرار کرده و موقعیتی برای خود بسازد.

اگر رسیدگی فوری به این موضوع صورت گیرد و مایه عبرت دیگران شود دیگران نیز می دانند که هیچ کس نمی تواند نظم و انضباط اجتماعی را به هم بریزد.

شیخ جمالی ادامه داد: نام نیروی انتظامی باید یادآور آرامش، آسایش و امنیت برای جامعه باشد و اگر خلاف آن باشد ماموریتش به سرانجام نمی رسد.

نوشته های مشابه

وی با بیان اینکه نقد عملکرد مامور نیروی انتظامی در این حادثه به معنای زیر سوال بردن کل عملکرد این مجموعه نیست، ادامه داد: اگر خلافی پیش بیاید و تذکر ندهیم و یادآور نشویم نظم اجتماعی به هم می ریزد.

به گفته امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس، در این شرایط تفاوتی هم نمی کند که آن فرد در چه موقعیت و مسئولیتی است و باید به خلاف آن رسیدگی شود.

وی یکی از دلایل سکوت جوامع را تبعیض دانست و گفت: تبعیض زمانی است که ضعیف امنیت ندارد و آدم های قوی حاشیه امنیت دارند. در آموزه های دینی ما برعکس این موضوع است و زورمند قدرتمند باید ترس داشته باشد.

شیخ جمالی با تاکید بر اینکه رسیدگی به تخلفات باید از کسانی که مسئولیت دارند، شروع شود، افزود: اگر کسی که موقعیت برتر دارد خلاف کند بقیه مردم هم به خودشان حق می دهند خلاف انجام دهند.

وی موضوع تیراندازی و جان باختن تعدادی در تیراندازی و درگیری ماموران را مورد اشاره قرار داد و از تمام مسئولان خواست اتفاقات جمال احمد و کرگان را پیگیری کنند چرا که اگر این موضوع پیگیری نشود، چرخه خشونت دامن همه را می گیرد و دیگر نمی توان جلوی آن را گرفت.

امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس در ادامه، سوخت بری و تردد خودروهای بی پلاک را مورد نقد قرار داد و گفت: تردد خودروهای سوخت بر و بدون پلاک صدای مردم را هم درآورده است و این مسیر درستی برای درآمد نیست و باید اصلاح شود.

به گفته وی، سوخت بری به قیمت جان از دست دادن خود و دیگران درست نیست و جلوی این خودروها باید گرفته شود.

شیخ جمالی افزود: متاسفانه تردد این خودروها باعث شده تا در حوادثی که در اثر تردد خودروهای بدون پلاک رخ می دهد متخلف پیدا نشود و جان انسان ها، بی دلیل گرفته شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا