سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بهشت محکومین

قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس ظاهراً نمایشی تصویب شده و کارایی در وزارت راه و شهرسازی ندارد در بند ت از ماده ۲ این قانون انتصاب اشخاصی که به جرم جرائم‌های مختلف از جمله ارتشاء «اخذ رشوه» دارای محکومیت قطعی هستند، ممنوع است.

جناب عبدالله حمیدی زاده کارمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سال ۱۳۹۱ در سمت معاونت اداری مالی اداره راهداری هرمزگان به جرم ارتشاء از سوی دادگاه کیفری به حبس ، شلاق ، جریمه و انفصال موقت به مدت یکسال محکوم می‌شود. اما در کمال تعجب در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ سه‌ماه بعد از ابلاغ قانون انتصاب اشخاص، آقای عبدالله حمیدی زاده بعنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل متبوعه هرمزگان که جزو مشاغل حساس محسوب می‌شود از سوی آقای عباسعلی بنی اسدی با پیشنهاد مدیرکل اداره فوق، منصوب شد (نکته‌ی مهم اینجاست که شخص داریوش امانی که در آن ایام مدیرکل راهداری و حمل و نقل هرمزگان بوده به همراه معاون خود غلامعباس بهرامی نیا جز متهمین همین پرونده بودند و اما بنابر دلایلی تبرئه شدند). این انتصاب یک نوع بی اعتنایی به قانون است با اینکه سه ماه قبل از این انتصاب قانون تصویب و ابلاغ شده است اما بازم اقدام خلاف قانون صورت می‌پذیرد.

نگاهی داشته باشیم به رأی دادگاه که شاکی پرونده اداره اطلاعات کل استان هرمزگان است:
در این پرونده متهمان از ردیف اول آن آقای عبداله حمیدی زاده با مجموعه اتهاماتی همچون اخذ و پرداخت رشوه، اختلاس، استفاده غیرمجاز از اموال دولتی تضییع حقوق بیت المال روبه‌رو بود که رأی دادگاه در خصوص اتهامات فوق بدین شرح است: علیهذا دادگاه با این شرح که متهم ردیف اول که بعنوان معاون اداری و مالی و برنامه‌ریزی اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل استان هرمزگان بوده است با سندسازی‌ها صوری اقدام به خارج نمودن وجوهی از ردیف بودجه‌ای معین شده و مصرف
آن در مواردی که اعتباری برای آنها منظور نگردیده می‌نموده و همچنین در قبال موافقت با ادامه اشتغال متهمین ردیف سوم و هفتم در واحد ۱۰درصد آن اداره کل به ترتیب از نامبردگان مبلغ دویست میلیون ریال و مبلغ سی میلیون ریال عنوان رشوه اخذ نموده است،… حکم به محکومیت متهم ردیف اول از حیث ارتشاء با رعایت بند ۵ ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی بلحاظ فاقد سابقه محکومیت کیفری و وضعیت تاهـل به تحمل ۳ ماه و ۸ روز حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت به مبلغ یکصد میلیون ریال و به تحمل ۵۰ ضربه شلاق تعزیری و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت ۱ سال و از آنجا که مال ناشی از ارتشاء در زمان پرداخت کشف نگردیده ضبط آن به نفع دولت موضوعا” منتفی خواهد بود و از حیث اتهام مصرف بودجه دولتی در مواردی که در قانون اعتباری برای آن منظور نگردیده است به پرداخت مبلغ دو میلیون و یکصد هزار ریال جزای نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق تعزیری.

نکات بسیار حائز اهمیت:
۱) چرا متهمین به رأی بدوی اعتراض نزده و همگی اتهامات خود را پذیرفتند. آیا دلیلش انتصاباتی مثل حمیدی زاده نمی‌تواند باشد؟! باید تحقیق کرد و دید آیا باقی متهمین نیز سمتی جایی نگرفتند.
۲) مرد در سایه سازمان راهداری جناب عباسعلی بنی اسدی نقش وی در هندل کردن امانی در این چند ساله چیست؟
۳) علی رغم عوض شدن دولت و تغییر ۴ وزیر در وزارت راه، چرا امانی و تیم وی از جمله بنی اسدی ، تیموری ، بهرامی نیا ، فخاران ، اکبری همچنان در سمت‌های مختلف بالایی حضور دارند.
۴) شاید بتوان جواب خیلی از سوالها را در متن استعفای آقای علی جعفری ( مشاور وزیر راه و قائم مقام سابق سازمان مذکور) ، پیدا کرد.
۵) طبق بررسی های و اخبار موثق واصله، داریوش امانی و غلامعباس بهرامی نیا در روند تحقیقات مقدماتی در دادسرا بیش از ۲ ماه بازداشت موقت بودن و سپس با قرار وثیقه آزاد شدند. نکته مهم اینجاست که چه شخصی برای آنها وثیقه گذاشته(ع.ب) و هزینه وکیلشان از کجا تامین شده(ب.گ) است. و نکته مهمتر اینجاست که برای هر دو آنها کیفرخواست صادر میشود، ولی در نامه ارسالی از دادگاه جهت تعلیق موقت آنها فقط اسم بهرامی نیا است در رای بدوی دادگاه مثل بقیه متهمین، هیچ اشاره ای به بازداشت موقت امانی و بهرامی نیا و اینکه از چه تاریخی بازداشت و بعد با وثیقه آزاده شده اند، نشده است.

به راستی که عباسعلی بنی اسدی کیست؟! در آینده در مورد ایشان و برخی اقداماتش صحبت خواهیم کرد و مستندات ارائه خواهیم داد. فعلأ برای شروع به اولین رانت ایشان انتصاب حمیدی زاده است اشاره شد.


انتهای پیام

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام چرا از مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمی‌نویسید. از آقای بنی اسدی معاون توسعه نیروی انسانی سازمان که با همکاری آقای رضایی معاون اداری سازمان انتصاب‌های بی‌رویه و غیر تخصصی از دوستان و آشنایان خود و دیگر مدیران دارند. لطفا از شمار بی حد واندازه مشاورانی بخصوص در حوزه راهداری بنویسید که همه مدیران و مسئولان استانی ناکارآمد هستند که بعد از برکناری بعنوان مشاور با ابلاغ داخلی از حقوق و مزایای بالا بدون حضور در سازمان برخوردار هستند. از انتصاب افراد غیر تخصصی در پست‌های تخصصی بنویسید که وابستگی به مدیران دارند و بله قربان گوی آنان هستند و زنجیره ای را تشکیل داده اند که همه چیز را تحت سلطه خود دارند. و بسیاری از تخلفات بی حد و اندازه آنان که حد و اندازه ای ندارد. در واقع یک مپراطوری تشکیل داده اند.

  2. سلام و دورود
    ممنون از این دلسوزی که برای این سازمان بزرگ بخرج دادید ولی سوال بنده اینجاست که آقای ماموریت آقای امانی و آقای هدایتی به کشور سویس جهت شرکت در جلسه اتاق فیاتا که آن هم برای سه الی چهار ساعت بیشتر نمی‌باشد گرفتن مجوز فعلا چهار تا پنج روز از وزیر محترم راه و دولت که هم اکنون به دنبال گرفتن مجوز هشت روزه می‌باشند که از روز چهارشنبه و یا پنج شنبه همین هفته اعزام شوند تا مدت ماموریت که جلسه فوق در تاریخ بیست و پنجم میباشد یک نوع دهن کجی به دلسوزان منافع مملکت با این همه تخلفی که عنوان کردید نمیباشد؟
    در ضمن می‌شود در آزمون حمل و نقل بین المللی که دو دوره قبل برگزار گردیده ورود شود و قبولی آقای فرامرز مداح را بررسی کنید و خواهشن از همین شخص با همین نمونه سوالات برگزار شده مجددا از ایشان آزمون گرفته شود که مشخص شود چطور قبول شده؟
    آقای امانی که اسم کوچکش را نمی‌دانم چطور به به چه صورت در هسته گزینش سازمان راهداری کشور جذب شده آن هم بعداز بر کناری آقای بیگلری که آقا داریوش امانی بعنوان مشاور در کنار خودشان نگه داشته؟

  3. سلام و دورود
    ممنون از این دلسوزی که برای این سازمان بزرگ بخرج دادید ولی سوال بنده اینجاست که آیا ماموریت آقای امانی و آقای هدایتی به کشور سویس جهت شرکت در جلسه اتاق فیاتا که آن هم برای سه الی چهار ساعت بیشتر نمی‌باشد گرفتن مجوز فعلا چهار تا پنج روز از وزیر محترم راه و دولت که هم اکنون به دنبال گرفتن مجوز هشت روزه می‌باشند که از روز چهارشنبه و یا پنج شنبه همین هفته اعزام شوند تا مدت ماموریت که جلسه فوق در تاریخ بیست و پنجم میباشد یک نوع دهن کجی به دلسوزان منافع مملکت با این همه تخلفی که عنوان کردید نمیباشد؟
    در ضمن می‌شود در آزمون حمل و نقل بین المللی که دو دوره قبل برگزار گردیده ورود شود و قبولی آقای فرامرز مداح را بررسی کنید و خواهشن از همین شخص با همین نمونه سوالات برگزار شده مجددا از ایشان آزمون گرفته شود که مشخص شود چطور قبول شده؟
    آقای امانی که اسم کوچکش را نمی‌دانم چطور به به چه صورت در هسته گزینش سازمان راهداری کشور جذب شده آن هم بعداز بر کناری آقای بیگلری که آقا داریوش امانی بعنوان مشاور در کنار خودشان نگه داشته؟

  4. سلام
    فرستادن آقایان داریوش امانی و هدایتی به کشور سویس اون هم به مدت پنج روز که ظاهراً دنبال افزایش روز هم هستن این دو نفری که کم هم پرونده تخلف ندارن یک نوع پاداش تخلفات از طرف وزیر محترم جناب آقای بذر پاش نمیباشد؟
    شخصی که در هسته گزینش سازمان راهداری کشور بنام امانی مشغول به فعالیت شده با چه مجوزی مشغول به کار شده؟
    آیا قبولی شخص فرامرز مداح عضو قبلی هئت عامل در آزمون حمل و نقل بین المللی یه نوع پاداش نبوده؟ همان سوالات را مجدد بگذارید جلوی آقای مداح و بگید مجدد جواب دهند ببینید آیا قبول میشوند؟راستی از آقای همایونی که بچه اصفهان دلال و پشت صحنه موضوع نوسازی ناوگانی که مورد حمایت آقایان امانی و بمانا که فکر میکنم با کلی گوش بری از رانندگان بدبخت کشور الان به کدوم کشور فرار کرده و دارد با پول این رانندگان زحمت کش کشور زندگی میکند؟راستی به سراغ پرونده آقای رضا امیری در بندرعباس سری بزنید که با حمایت‌های شخص آقای بنی اسدی و مدیر کل دوره قبل سازمان استان هرمزگان ببینید چند هزار فقره بارنامه تخلف داشتن که آقایان با یک جریمه سیصد یا چهارصد میلیونی در کمیسیون استان سرته تخلفات را جمع کردن و الان در آن استان دارای شرکت توانمند حمل و نقلی میباشد راستی چاپ بارنامه های جعلی که آقای رضا امیری کرده بودن و میلیاردها تومان درآمد نامشروع کسب کردن خبر دارید؟ایناها ذره ای از تخلفات مدیران عالیه و میانی سازمان میباشد،
    راستی آقای بهرامی نیا با تمام تخلفات در استان هرمزگان و بعد از آن در استان خوزستان که مدارک مستند در حراست سازمان و حراست وزارتخانه و دفتر بازرسی وزارت خانه و تمام نهادهای نظارتی موجود بوده چطوری مجدد برای ایشان حکم مدیر کلی خورده؟ آقای وزیر تو رو به روح همان پدر شهید بزرگوارتان که خون خود را برای این آب و خاک ریخته یک وقت نصف روز بگذارید و این موارد را بررسی کنید و بعد ببینید آیا مردم حق دارند ناامید بشوند از این دولت یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا