شهردار تهران خبر داد: نصب المان شهدای انقلاب اسلامی در میدان امام خمینی(ره)

شهردار تهران از نصب المان شهدای انقلاب اسلامی در میدان امام خمینی (ره) خبر داد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه‌ بازدید از مراحل ساخت المان شهدا در میدان امام خمینی، نصب اولین یادبود شهدا و  بازدید از آخرین وضعیت احداث ساختمان خانه شهر (بلدیه قدیم) که امروز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: میدان امام خمینی (ره) یا توپخانه یکی از میادین قدیمی تهران است که قدمتش به دوره قاجار بر می گردد و ساختمان‌ تلگراف خانه و بلدیه در درجه اول در همین نقطه شکل پیدا کرده است.

بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج ، احداث و بازسازی ساختمان بلدیه در حال انجام است که به تالار شهر معروف و دفتر شهردار نیز در همین نقطه خواهد بود.

همچنین برای حوض و میدانی که مربوط به دوره پیش از پهلوی است کاربری تعریف شده، بدین معنا که دیگر یادمان گذشته را نخواهیم داشت اما یادمان اساسی خودمان که شهدای انقلاب اسلامی هستند را در آن لحاظ می کنیم.

نام و یاد و خاطره شهدای شهر تهران از ۱۵ خرداد ۴۲ تا آخرین شهدای انقلاب اسلامی که حدود ۲۸ هزار شهید هستند، در این مکان نقش می‌بندد و این نقطه مکانی می شود برای ادای احترام و یادمان شهدای شهر تهران.

خود میدان نیز با همکاری پلیس راهور به عرصه پیاده تبدیل شده و اتصال مناسب به ایستگاه مترو و نمایش گالری های تهران نیز در این نقطه انجام می شود.

حناچی ابراز امیدواری کرد که تا پایان این دوره از مدیریت شهری ساختمان بلدیه تهران به بهره برداری برسد.

او درباره مخالفت تعدادی از معماران و طراحان شهری با نصب المان شهدا در این نقطه گفت: این افراد به دلیل بی‌اطلاعی از جزییات طرح در ابتدا با آن مخالف بودند. علاوه بر این هر اقدامی در این نقطه با هماهنگی و مجوز میراث فرهنگی انجام شده و سعی می‌کنیم که حوض و محل نماد که ثبت ملی شده نیز مرمت شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا