خداحافظی بذرپاش با تخصص گرایی؛ نا امیدی متخصصان از انتصاب سردار هادیان فر

بررسی سوابق سردار کمال هادیان فر نشان می دهد گرچه سوابق نظامی سردار قابل توجه است اما کمتر ارتباطی بین این سوابق و وظایف معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی می توان یافت.

سیدکمال هادیان فر سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی در حالی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی شد که این معاونت تخصصی ترین پست بخش حمل و نقل در دولت است و سردار هادیان فر فقط در بخش حمل و نقل جاده ای و آن هم در زمینه ایمنی حمل و نقل جاده ای تخصص دارد.

به گزارش تین نیوز، حوزه فعالیت معاونت تخصصی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی و امور مربوط به لجستیک را شامل می شود حوزه هایی که ورود و مدیریت بر آنها اگر نیازمند مدرک تحصیلی مرتبط نباشد لاقل نیازمند تجربه کاری و آشنایی تجربی با آنها است اما با بررسی سوابق سردار هادیان فر که اتفاقا در در حوزه کاری خود در بین مردم به دلیل رو در رویی با مافیای خودروسازی پرطرفدار نیز هست تجربه ای در زمینه های هوایی، ریلی و هوایی دیده نمی شود و تنها ارتباطی که با حوزه حمل و نقل می توان در سوابق او می توان پیدا کرد مدیریت چند ساله او بر پلیس راهور است که آن را هم می توان به ایمنی حمل و نقل جاده ای مرتبط دانست که بخش کوچکی از حمل و نقل جاده ای را شامل می شود.

اگرچه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی که معمولا هنگام انتصاب معاونان این وزارتخانه به سوابق کاری آنان نیز می پردازد در هنگام انتشار خبر انتصاب سردار هادیانفر، به سوابق وی اشاره ای نکرده است، اما اندک جست و جویی نشان می دهد سیدکمال هادیان فر متولد ورامین بوده و فعالیت نظامی خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و در جنگ ایران و عراق هم شرکت داشته و هم اکنون درجه سرتیپی دارد.

هادیانفر از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بود و در فاصله سال‌ های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ ریاست پلیس فتا را برعهده داشته و از اسفند ماه ۱۳۹۷ تا دی ماه ۱۴۰۲ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است.

بررسی این سوابق نشان می دهد گرچه سوابق نظامی سردار هادیانفر قابل توجه است اما کمتر ارتباطی بین این سوابق و وظایف معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی می توان یافت.

معاونتی که از آن به عنوان یکی از تخصصی ترین معاونت های وزارت راه و شهرسازی یاد می شود و فقط یکی از فعالیت آن ایجاد هماهنگی بین شقوق مختلف حمل و نقلی و سیاستگذاری برای آنهاست و به همین دلیل لازم است فردی که در این پست قرار می گیرد حداقل تجربیات مستقیم مدیریتی طولانی در زیر بخش های زمینی، دریایی و هوایی داشته باشد تا بتواند بخش را به طور صحیح راهبری و ارتقا دهد.

تین نیوز علیرغم همه بحث هایی که در مورد سوابق سردار هادیانفر می شود، امیدوار است که ایشان با توجه به سابقه و توان مدیریتی که از وی سراغ می رود، در مسئولیت اخیر موفق بوده و بتواند نقش موثری در سازمان دهی و پیشبرد اهداف حوزه تخصصی و بویژه تحقق اهداف کلان حوزه ایفا کرده و سوابق خوبی از خود به یادگار بگذارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا