ابراز تاسف امام جمعه اهل سنت بندرعباس از زیر سوال رفتن شان مردم در جریان توزیع سیلندر گاز؛ رفاه مردم را هم مثل سیلندر گاز با معیار فوب خلیج فارس بسنجید/ مسئولان در صف خرید سیلندر گاز بایستند تا رنج تحقیر شدن مردم را احساس کنند/مشاغل خانگی و کشاورزان از اجرای طرح توزیع سیلندر گاز مایع متضرر شده‌اند

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با انتقاد از زیر سوال رفتن شأن مردم در جریان توزیع سیلندر گاز افزود: طی روزهای گذشته علاوه بر اینکه مردم در تأمین سیلندر گاز متحمل مشقت‌های زیادی شدند، شأن و جایگاه آنها هم با صف‌های طویل و به دوش کشیدن سیلندرهای گاز زیر سوال رفته است.

شیخ یوسف جمالی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت، در اجرای طرح توزیع گاز مایع در هرمزگان مشکلاتی پیش آمد و متأسفانه شأن مردم هم زیر سوال رفت و این وضعیت بوجود آمده برای مردم خارج از انصاف است. از سوی دیگر هم دین و هم نظام جمهوری اسلامی رفتار تحقیر آمیز نسبت به مردم را نمی پسندد.

وی با اشاره به قول مسئولان استانی در خصوص افزایش جایگاه عرضه گاز مایع تصریح کرد: اگر چه قول‌هایی در این زمینه داده شده، اما آنچه که در هفته گذشته شاهد بودیم چیزی جز افسوس از زیر سوال رفتن شأن مردم ندیدیم و کاش مسئولان خودشان در صف سیلندر گاز می ایستاند تا مشقت تأمین گاز و زیر سوال رفت شخصیت مردم را تجربه می کردند.

وی با انتقاد از اجرای این طرح با قیمت اعلامی افزود: می‌گویند اگر کسی بیشتر از سهمیه مصوب، سیلندر گاز می‌خواهد باید با قیمت فوب خلیج فارس خریداری کند؛ تصمیم گیران کشوری که این طرح را برای مردم هرمزگان اجرا می کنند، بدانند مردم زمانی از واژه فوب خلیج فارس خوشحال می شوند که رفاهی در حد قیمت فوب خلیج فارس داشته باشند نه اینکه زندگی شأن بدتر از گذشته شود.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن مشاغل خانگی از اجرای این طرح گفت: برخی از مردم با راه اندازی مشاغل خانگی که اتفاقا نیاز به سیلندر گاز دارند هم تحت تأثیر این طرح قرار گرفتند و این افراد یا باید برای تأمین نیازشان چاره اندیشی کرد و یا تولیدات‌شان را با قیمت فوب خلیج فارس عرضه کنند!

عدم چاره اندیشی در این زمینه باعث اضافه شده بیکار به جامعه و بیشتر شدن مشکلات اقتصادی در استان هرمزگان که به عنوان دروازه تجاری ایران شناخته می شود، خواهد شد.

وی از مسئولان خواست در خصوص سهمیه گاز مایع به کشاورزان هم تدابیری بیندیشند و با توجه به اینکه کارگران فصلی هم در استان هرمزگان مشغول به کار هستند، لازم است، سهمیه ای در این خصوص برای آنها پیش بینی شود تا کشاورزان نیز دغدغه ای نداشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا