علت گرانفروشی عمدی کپسول گاز در هرمزگان؛ رانت استاندار، سهم صنعت‌ومعدن یا چیز دیگریست پاسخ دهید؟!

شرکت‌های خصوصی توزیع‌کننده گاز مایع بجای اینکه هر کپسولی را با قیمت مصوب ۲۲ هزارتومان به دست مردم هرمزگان برسانند، شاهد فروش چند برابری حتی تا ۱۳۰هزارتومانی یک کپسول گاز هستیم!.

سکوت معنادار استاندار جوان هرمزگان و خلیل قاسمی صنعت و معدن که از دولت سابق به‌جا مانده در قبال گران فروشی کپسول گاز باعث شائباتی شده که این روزها معنای رانت و سهم پیدا کرده زیرا به جای حمایت از مردم دارند رانت را هدایت می‌کنند بدین صورت که می‌بینید در سطح کشور و استان، صنعت و معدن با فشار فرماندارها؛ نانوایی‌ها را مجبور کردند طرح کارتخوان را اجرا کنند و براساس تراکنش بانکی فروش نان، سهمیه آرد می‌گیرند. اما در هرمزگان دست‌های «پشت پرده» اجازه نمی‌دهند همین مدل کارتخوان در قبال «شرکت‌های خصوصی سیلندر گاز پرکنی» اجرا شود.

حکایت نظارت سازمان صمت و فرمانداران بر گرانفروشی و دلالی کپسول گاز

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از طریق سایت تجارت آسان و سامانه سدف آمده بدون هرگونه واسطه برای همه متقاضیان دریافت سوخت گاز مایع و نفت سفید دریچه‌ای جهت ثبت‌نام قرار داده است تا از طریق نیازسنجی؛ سوخت را به متقاضیان در قبال استفاده از پایانه‌های بانکی در اختیار فروشندگی‌ها و عاملین توزیع سوخت که زیر نظر «سازمان صنعت، معدن وتجارت» هستند دریافت می‌نمایند، قرار دهد.

لذا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بایستی به اندازه نیاز مردم گاز را در اختیار شرکت‌های خصوصی و عاملین فروش که زیر نظر صنعت و معدن هستند، قرار دهد و زمانیکه گاز وارد سیلندر شد این وظیفه صنعت و معدن، استاندار، فرمانداران است که به قیمت‌ها و توزیع مناسب نظارت و جلوگیری کنند از اِحتِکار، افزایش قیمت، عدم توزیع و دلالی..

دوستی با گاز مایع خیلی خطرناکه مهدی

چطور در کل استان هرمزگان دولت موفق می‌شود طرح کارتخوان نانوایی‌ها را اجرا کند اما در خصوص کپسول گاز که طرح آن مربوط به دوسال گذشته است، همین طرح را اجرا نمی‌کند؟ و چرا وارد کردن این شرکت‌های خصوصی که زیر نظر صنعت و معدن هستند در سامانه کارتخوان که مردم خرید کنند و کپسول گاز را با نرخ مصوب ۲۲هزارتومان دولتی بخرند اجرایی نمی‌شود؟ حتماً سبب آجر شدن نانی می‌شود که با تیغ زدن مردم مظلوم هرمزگان الان دارند بدست می‌آورند! و عده‌ای که در پوستین دولتی هستند هم دارند حمایت می‌کنند و حاصل این سیاست مدیران دولتی سبب شده که مردم هرمزگان هر کپسول گاز را از ۶۰ هزارتومان تا ۱۳۰هزارتومان بخرند.

درآمد نجومی از جیب مردم هرمزگان این قسمت اجرای عملیات فریب با کپسول گاز

اگر عدد بین ۲۲هزارتومان قیمت دولتی تا ۱۳۰هزارتومان قیمت دلالی را ضرب در تعداد شهروندان هرمزگانی که از کپسول گاز استفاده می‌کنند بکنید به یک رقم نجومی می‌رسید و درک می‌کنید چرا «استاندار» و «صنعت و معدن» این طرح را اجرا نمی‌کنند و همه دستگاه‌های نظارتی هم سکوت کردند.

حالا درک می‌کنید چرا همواره سیستم حاکمیتی استان با توزیع نکردن کپسول گاز یک موج نارضایتی مردمی درست می‌کند و سوار بر آن می‌شوند تا این طرح کارتخوان را اجرا نکنند و بتوانند بالاتر از قیمت مصوب دولتی به مردم سیلندر گاز بفروشند باور کنید یا نه: «مافیای گاز و شرکا» درآمد نجومی دارند و نمایندگان خنثی مجلس هم نظاره‌گر هستند این وسط بیچاره مردم که باید تاوان این مدیریت تحمیلی و نمایندگان ناخواسته را بدهند.

می‌دانید چرا در حیاط استانداری هرمزگان کپسول گاز نمی‌فروشند

این فروشندگان کپسول گاز، سیلندرها را از عوامل مافیا می‌خرند که با قیمت گزافی به دست این دست‌فروشان میرسد و آنها هم با سود کمی می‌فروشند این دستفروشان کپسول گاز قشر ضعیف جامعه هستند که بخاطر فقر و بیکاری شایع در استان مجبور هستند به این‌کار پرخطر تن بدهند.
حالا تصور کنید این کپسول‌های گازی که بغل خیابان‌ها و داخل خانه‌ها در شهرهای مختلف استان هرمزگان دارند می‌فروشند دقت کنید از ۱۰۰ کپسولی که کنار همدیگه قرار گرفتند یکی به دلیل عدم رعایت استاندارد منفجر شود موج انفجارش چون گاز مایع هست خیلی بیشتر از سی‌ان‌جی است و یک منطقه خیلی بزرگ را کاملاً منهدم می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا