مفت‌نشینی و خوش‌نشینی ۲۱ مسئول و کارمند بهزیستی استان هرمزگان

۲۱ مسئول و کارمند بهزیستی استان هرمزگان سالهاست در منازل سازمانی با کمترین مبلغ اجاره، سکونت دارند. این در حالی است که بر اساس ماده ٤ آيين‌نامه ماده ٨ «قانون توليد و ساماندهی و عرضه مسكن» هرگونه انعقاد قرارداد اجاره يا تمديد آن از سال ١٣٨٨ به بعد تحت عنوان خانه سازمانی ممنوع است!

قصه سکونت مدیران، مسئولان و کارشناسان بهزیستی در منازل دولتی و موقوفه سر دراز دارد؛ پیشتر به موارد مفت‌نشینی و خوش‌نشینی مدیرانی در اصفهان و فارس اشاره کردیم که به‌جای عذرخواهی مسئولان و تقدیر و تشکر و جایزه، منجر به شکایت از مدیر کمپین شد! اما با وجود هزینه‌دار بودن انتشار این موارد و در راستای مبارزه با سوءاستفاده‌های اداری، کمپین معلولان اقدام به انتشار یک مورد استثنایی می‌‌کند؛

از جمله عجیبت‌ترین این مفت‌نشینی‌ها، سکونت و مفت‌نشینی ۲۱ نفر از راننده تا مدیرکل بهزیستی و از متاهل تا مجرد(مسئول دفتر مدیرکل) در منازل دولتی است!

این افراد با کرایه‌های ۲۰، ۳۳ و ۴۷ هزار تومانی سالهاست که در منازل سازمانی بیتوته کرده و حتی بعضا این اندک کرایه‌ها را پنیز رداخت نکرده‌اند!

در گزارش استان که در اختیار کمپین قرار گرفته توضیحات و توجیهات دروغ و غیرمستندی ارائه شده است. بر اساس شنیده‌ها با ورود سازمان بازرسی کل کشور، مدیرکل دفتر حقوقی بهزیستی عازم بندرعباس شده و در بررسی‌هایی که با مدیریت بازرسی کل کشور صورت گرفته مشخص می‌شود که مدیر کل استان که منصوب قادری می‌باشد، اطلاعات دروغ ارسال کرده است!

نکاتی که این مفت‌نشینی را عجیب‌تر از سایر موارد می‌کند عبارتند از؛

سکونت ۲۱ کارمند از راننده تا مدیرکل، از سال ۸۹ تاکنون با اجاره بهای ۲۰، ۳۳ و ۴۷ هزار تومان که مجموع اجاره بهای کل ۲۱ ملک ۵۹۲ هزار تومان است!

نیمی از این کارمندان به صورت غیرقانونی، بدون هیچ‌گونه قرارداد و صورتجلسه کمیته‌‌ای که به همین‌منظور تشکیل شده، در منازل سکونت دارند!

برخی از این کارمندان قبل از تصویب قانون جوانی جمعیت( اختصاص خانه‌های سازمانی به کارمندان دارای سه فرزند)در منازل سکونت دارند و با تصویب قانون مذکور در آبان ۱۴۰۰ خود را مشمول ماده ۶ این قانون کرده‌اند!

برای پنج نفر از این کارمندان، از آبان سال گذشته نامه تخلیه صادر شده اما کماکان املاک را تخلیه نمی‌کنند!

یکی از کارمندان با وجود مجرد بودن، در یکی از این منازل سکونت دارد!

چند نفر از این کارمندان اجاره‌های معوقه دارند و همین اجاره‌های ناچیز را هم نپرداخته‌اند!

حال بهزیستی باید پاسخگوی سوالات زیر باشد؛

با وجود مستند قانونی مبنی بر عدم انعقاد هرگونه قرارداد اجاره یا تمدید، چگونه کارمندان بهزیستی در سراسر کشور توانسته‌اند حتی بدون قرارداد در املاک بهزیستی سکونت داشته باشند؟

نقش بازرسی و حراست بهزیستی و بازرسی کل کشور در نظارت بر اموال بیت‌المال و جلوگیری از سوءاستفاده کارمندان و مسئولان چیست؟

با این وضعیت هردمبیلی بهزیستی، آیا می‌توان نگران سوءاستفاده‌ها و فسادهای اداری خرد و کلان در بهزیستی نبود؟!

منبع: کمپین معلولان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا