شش پروژه دریایی و بندری در هرمزگان افتتاح شد/بهره برداری از این پروژه های دریایی و بندری در هرمزگان، موجب ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا و افزایش امکانات صادرات فرآورده های نفتی برای کشور در بندر شهید رجایی شد

شش پروژه دریایی و بندری در هرمزگان، با دستور دکتر روحانی رئيس جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و مهندس محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، به بهره برداری رسید.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در خصوص این پروژه ها، عنوان کرد: یک پست اسکله و ۳۱ هکتار بارانداز پایانه کانتینری فاز سوم بندر شهید رجایی بندرعباس، سه پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی بندرعباس، دو فروند کشتی لایروب (هاپرساکشن) ۴۰۰۰ مترمکعبی و یک فروند شناور طناب گیر در مجموع با سرمایه گذاری سه هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان به ارزش روز، در بندر شهید رجایی بندرعباس افتتاح شد.
وی ادامه داد: همچنین پروژه ساختمان مرجع دریایی بندر جاسک و سیستم جامع اطفاء حریق بندر لنگه نیز به بهره برداری رسید.
دکتر فریدون همتی پس از افتتاح شش پروژه دریایی و بندری در هرمزگان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور، عنوان کرد: با توجه به اقدامات و اجرای پروژه های بزرگ و مهم در هرمزگان، این استان از جمله استان هایی است که بیشترین حضور را در برنامه افتتاح پروژه ها به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با ریاست محترم جمهورى اسلامی ایران داشته است.
وی ادامه داد: از جمله مزایای شش پروژه دریایی و بندری که با ارزش سرمایه گذاری نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان به بهره برداری رسید، توسعه امکانات بندری و ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا برای کشور است.
استاندار هرمزگان افزود: پروژه اسکله افتتاح شده در قالب فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، امکان پهلوگیری کشتی های با ظرفیت ۱۸ هزار teu را در این بندر فراهم می کند.
همتی تصریح کرد: با توجه اینکه ۶۰ درصد صادرات و واردات کالا در کشور از طریق بندر شهید رجایی صورت می گیرد، این پروژه ها موجب تسریع در این روند خواهد شد.
وی گفت: همچنین با بهره برداری از اسکله های جدید نفتی در بندر شهید رجایی، امکان پهلوگیری همزمان کشتی ها برای صادرات فرآورده های نفتی از جمله بنزین فراهم شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا