حکایت اندر حکایت از محمود ، روحانی!

به سفارش سالاری، که قائم‌مقام پارس بوده، قرار می‌شود نه تنها از منطقه نفتی پارس، بلکه از کل استان بوشهر ! نقشه هوایی تهیه شود.

طبق نقشه فساد همیشگی خانواده سالاری، شرکت مورد نظر سالاری (این‌بار #شرکت_فرازمین) قیمتی بسیار پایین می‌دهد طوری که با قیمت سایر رقبا تفاوت چشمگیری دارد.

شرکت فرازمین که بعدا در گزارش سازمان بازرسی مشخص می‌شود تبادل مالی با برادران سالاری دارد، اینگونه کلاهبرداری می‌کند:

۱ طبق استعلام غیررسمی که از سازمان نقشه برداری کشور شده شرکت فرازمین سابقه و تجربه
در موضوع قرارداد ندارد و از نظر توان و سابقه جزو ۱۵ شرکت دارای رتبه‌بندی یک تا سه، مورد تایید سازمان نقشه‌برداری کشور نیست. (پیوست شماره ۱)

۲ شرکت فرازمین قبل از عقد قرارداد اعلام نموده که کار موضوع قرارداد (تبدیل تصاویر ارتوفتو به نقشه) را با کمتر از ۱ میلیارد تومان انجام می‌دهد. قیمتی غیرطبیعی همانند پروژه کلاهبرداری شرکت رعد مه‌شکن که در سری اول و دوم فساد _مطالب قبلی‌_ توضیح دادیم. (پیوست شماره۲)

۳ طبق پیش‌بینی با دستکاری شرح کار، این شرکت موفق می‌شود همین کار را با قیمتی بالغ بر چهار برابر یعنی
۴/۲ میلیارد تومان با تشریفات به ظاهر قانونی قرارداد ببندد. (قرارداد شماره ۲۲۴۳۳/۸۷ )

علیرغم آنکه فرازمین در پیشنهاد ۱ میلیارد تومانی اولیه ۱۲ درصد تخفیف لحاظ نموده در مبلغ نهایی که بیش از ۴ میلیارد تومان بوده و انتظار تخفیف بیشتری می‌رفته معادل ۵درصد بالاتر از فهرست بهای سازمان مدیریت قیمت داده است.

به‌عبارتی نسبت به پیشنهاد اولیه ۱۷ درصد تفاوت ضریب دارد که خود بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان است. (پیوست شماره ۳ در مقایسه با پیوست ۲)

۴⃣ در مذاکرات حضوری با سازمان نقشه‌برداری کشور مشخص شد که همین کار توسط شرکت‌هایی با توان و تجربه بالاتر تحت نظارت سازمان نقشه برداری (با احتساب حق نظارت) با مبلغی کمتر از ۱/۵ میلیارد تومان قابل انجام بوده (پیوست ۴ و ۵)

۵⃣ مطابق مقررات و همانطور که در تفاهمنامه همین قرارداد نیز تاکید شده عملیات نقشه برداری باید با تایید و تحت نظارت سازمان نقشه برداری کشور انجام شود. (پیوست شماره ۶)

مطابق ماده ۲ قانون تاسیس سازمان نقشه‌برداری کشور و بند ۲ بخشنامه ۹۵۸۳۰/۱۰۰ مورخ ۸۶/۷/۲۳ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و همچنین مطابق موافقت‌نامه قرارداد منعقده با شرکت فرازمین، می‌بایست نظارت بر قرارداد به سازمان نقشه‌برداری کشور سپرده شود.

سالاری چطور سازمان نقشه‌برداری را دور می‌زند؟

نظارت سازمان نقشه‌برداری به دستور سالاری ملغی می‌شود، سالاری نقشه حساب‌شده‌ای می‌کشد؛ اول می‌گوید چون منطقه حساس است، ارجحیت با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است.

سالاری ترفند دوم را پیاده می‌کند، وقتی سازمان نقشه‌برداری را از میدان به‌در می‌کند، خیالش راحت می‌شود و حالا نیروهای مسلح را دور می‌زند و در تاریخ ۸۷/۱۲/۲۶ در صورت وضعیت فرازمین اظهار می‌کند که به همین صورت !! مورد تایید اینجانب است !

‼️سالاری طی دست‌خطی این عملیات را بی‌نیاز از دستگاه نظارت دانسته و نوشته «نظارت همکاران (افراد حقیقی) مورد تایید اینجانب است».(پیوست شماره ۷)

پس از تذکر مکرر امور حقوقی، سالاری سماجت می‌کند و از نظارت سازمان نقشه‌برداری کشور جلوگیری کرد (که هم جزو وظایف آن سازمان بود و هم مبلغ کمتری در حد یک سوم سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای حق نظارت می‌گرفت) (پیوست شماره۸)

البته سازمان نقشه‌برداری کشور بعدها بصورت کتبی اعلام نمود برای پیشبرد کار کشور و منافع ملی حاضر است حتی بدون هزینه، نظارت این عملیات را بپذیرد.(پیوست شماره ۹)

۶ شرکت فرازمین در آگهی استخدامی مهرماه ۸۷ در سایت «سوک» خود را بعنوان «مشاور مدیریت پارس شمالی» معرفی نموده است. سایت سوک تریبون اینترنتی سالاری است. (تصویر ۱۰)

۷ در یک پروژه که هزینه‌هایش می‌بایست حداکثر یک و نیم میلیارد تومان شود، برای تامین منافع مشترک مدیر قبلی پارس (سالاری) و شرکت فرازمین هزینه‌ها چهار برابر افزایش
پیدا می‌کند که البته با محاسبه تعدیلات این مبلغ شاید از پنج برابر هم فراتر رود.

۸ مهمتر آنکه این شرکت می‌تواند روند تحولات اقتصادی پارس شمالی را همیشه، مستمر و به روز در اختیار سالاری قرار دهد تا برای درآمدهای بعدی برنامه‌ریزی کند.

منبع اینستاگرام صبا آذرپیک
عکس‌ها را ورق بزنید
https://www.instagram.com/p/CFBs4k-MiWc/?igshid=iv3bjyjfl5vt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا