اینجا تگزاس است یا ایران؟! تهدید اهالی‌رسانه برای دفاع از حق مردم ادامه دارد

اینجا تگزاس است یا ایران؟! تهدید اهالی‌رسانه برای دفاع از حق مردم ادامه دارد

سعید توکلی مجری برنامه پایش تلویزیون و سلام صبح بخیر رادیو در گفتگو با خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: در این برنامه که با بیانی طنز به بررسی دلایل مخالفت برخی از سردفترداران با برگه سبز خودرو پرداخته شده بود با واکنش تند کارشناس دعوت شده، قرار گرفت.

 وی در ادامه افزود: رادیو هم به مانند دیگر رسانه‌ها که اعتقاد داشتند؛ این اعتراضات به دلیل به خطر افتادن منافع شخصی و فردی برخی از افراد است به این قضیه البته با رویه طنز وارد شد که این روند باب میل آقایان نبود و در فضای تلگرامی گروه‌های متعلق به خودشان آمده‌اند هجمه‌ای را علیه بنده راه انداخته‌اند.

 توکلی با اشاره به اینکه رسانه قائم به شخص نیست و یک فکری با اجازه نهاد ناظر به یک موضوع با هر زبانی که بلد است و صلاح می‌داند می‌پردازد، یادآور شد: متاسفانه این افراد رسانه را قائم به فرد می‌دانند و در گروه‌های تلگرامی شماره تلفن منزل من، آدرس محل سکونت، کد ملی و شماره شناسنامه بنده را قرار داده‌اند و از دوستان خود خواسته‌اند که از توکلی شکایت کنند اما جالب است بدانیم که مسئله شکایت نیست بلکه این موضوع حائز اهمیت است که تا زمانی که رسانه بر روی یک موضوع متمرکز می‌شود تضاد منافع برای یکسری افراد وجود دارد دوستان با هر ابزاری که دارند فارغ از درست یا غلط بودن به فضاسازی می‌پردازند.

 وی افرود: در جایی که پلیس کشور می‌گوید سند سبز کفایت می‌کند و جایی که دادستان کشور می‌گوید این دعوا باید خاتمه یابد و مردم را گرفتار نکنید و هزینه اضافی را تحمیل مردم جامعه نکنید؛ چرا باید این مسئله برای برخی از افراد از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 توکلی گفت: طی روزهای گذشته بالغ بر ۴۰۰ الی ۵۰۰ تماس نامعلوم داشتم که بنده را تهدید کردند حتی در صفحه اینستاگرام بنده را مورد توهین قرار می‌دهند البته از این موضوع ابایی نداریم و منفعت مردم برای ما حائز اهمیت است.

 این مجری صداوسیما با اعلام اینکه برگ سبز خودرو می‌تواند منافع برخی از سردفترداران را به خطر بیندازد، یادآور شد: توجه داشته باشید که قوه قضائیه بعد از مدت ها از پولی که به حساب قوه قضاییه واریز می شد چشم پوشی کرده است چرا که خودش سردفتران معتقد هستند که از این پول مبلغ کمی به آنها می‌رسد و مابقی به حساب بیت المال واریز میشود به فرض اینکه این ادعا صحیح باشد دو نکته به نظر می رسد اول اینکه اگر میزان پول کم است چرا این موضوع باعث ناراحتی شما شده است و نکته دوم اینکه اگر مبلغ این پول کم است و حجم بالای این پول به حساب نظام واریز می‌شود چرا این مسئله باعث ناراحتی آن‌ها شده است.
 
توکلی در رابطه با تعارض منافع برخی از سردفترداران اظهار داشت: آقای خندانی رئیس کانون سردفتران، سردفتر ۶۴۰ تهران هستند که این دفترخانه در خیابان هفده شهریور که محل بورس خرید و فروش خودرو واقع شده است و از طرفی در مراکز تعویض پلاک یک عده محدودی در این اماکن مستقر هستند بر اساس رانتی که به آنها تعلق می گیرد که در این اماکن روزانه بالغ بر ۳۰۰ الی ۵۰۰ سند خودرو زده می‌شود که گردش مالی عظیمی دارند.

 سعید توکلی در پایان با اشاره به پیشنهاد سکوت کانون سردفتران به وی اظهار داشت: متاسفانه هر وقت خواستیم به مسئله انحصار و هزینه‌هایی که این انحصارطلبی برای مردم ایجاد کرده چه در برنامه پایش شبکه یک و چه در برنامه سلام صبح بخیر ایران رادیو بپردازیم، یک عده کثیری از همین جمعیت اندک انحصارطلب شروع به فحاشی، بی ادبی کردند و بازی کثیف را راه انداختند و سراغ من هم آمده‌اند و حتی مشاوره رسانه‌ای شدن را نیز به من پیشنهاد دادند اما متاسفانه هنوز متوجه نشده‌اند که نمی‌توان تمام افراد را خرید بلکه در حال حاضر صحبت از منفعت جمع است چرا که این دسته از افراد حاضر نیستند که منفعت جمع را به منفعت خود ترجیح دهند. در غیر این صورت عموم سردفتران افراد اصیل و ریشه دار هستند به پولی که به آنها میرسد قانع هستند. آش آنقدر شور است که همین حالا به مجلس نیز تاخته‌اند که چرا می‌خواهند در طرح تسهیل مجوزهای کسب‌وکار انحصار سردفتری و خدمات حقوقی را بردارند. این دوستان به دلیل انحصار، کسب‌وکار پرسودی را برای خود رقم زده‌اند ولی وقت و هزینه فراوان مردم برای این انحصارطلبان هیچ ارزشی ندارد. باید مجلس انحصار این قشر پرادعا و فحاش را جمع کند.

 گفتنی است که کانون سردفتران مدعی هستند که برای نقل و انتقال سند حتما باید فروشنده خودرو به دفترخانه مراجعه کند و نقل و انتقال صورت بگیرد که این رقم نقل و انتقال در دفترخانه به مراتب چندین برابر رقم پرداختی در مراکز تعویض پلاک است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا