عبور جاده آسفالته مجلس از صحن شورای شهر

آسفالت خیابان و رفع چاله چوله ها، اصلی ترین توقع مردم از اعضای شورای شهر و شهردار است. توقعی طی سال ها و توسط شهرداران مختلف وعده پوچی بیش نبوده است و از کنار همین وعده ها پیمانکاران بسیاری بار خودشان را برای همیشه بستند. اما مردم هنوز چشم انتظار یک خیابان صاف به آینده زل می زنند.

سال گذشته که شهرداری بندرعباس قصد داشت مصوبه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای قرارداد سه ساله آسفالت سطح شهر بندرعباس از شورا بگیرد. این گروه اکثریت شورا بودند که شجاعانه در مقابل گروه اقلیت حامی شهردار ایستادند و اجازه ندادند این مصوبه رأی بگیرد.
در آن زمان عمده دلیل اسماعیل بواشه، احتمال ایجاد مفسده بود و البته دلیل دیگری هم توسط این عضو شورا اعلام شد، آن هم اینکه با این عدد می توان تمام شهر را مجددا آسفالت نمود و . . .
کناری نژاد نیز یکی دیگر از مخالفینی بود که محکم ایستادگی کرد و اجازه این مصوبه را بذلیل نامشخص بودن محل انجام آسفالت ها نداد. موضوع در صحن شورا و در میان اکثریت و اقلیت شورا به تنش کشیده شد تا اینکه با وساطتت رئیس وقت شورا، قرار شد آسفالت ۲۰۰ میلیارد تومانی طی سه سال و سالی ۷۰ میلیارد تومان مجوز بگیرد.
اما با رفتن فاطمه جراره و تغییر در وزن اکثریت شورا، اخیراً شهردار بندرعباس خیالش راحت شده که هر مصوبه ای را می تواند از شورا بگیرد.
به همین خاطر چند مصوبه جداگانه با موضوع آسفالت را با هم به شورای شهر ارسال نموده که عدد مجموع آنها به رقمی حدود ۱۴۰ میلیارد تومان می رسد، یعنی دوبرابر آنچه میان اعضای شورا در سال قبل توافق شده.
اما این عدد وقتی مهم می شود که چند ماهی بیشتر تا انتخابات مجلس باقی نمانده است . آسفالت یکی از اصلی ترین خواسته های مردم از کاندیداها است. اینجاست که دم خروس حامیان این آسفالت بیرون می زند. همان هایی که دائماً در صحن شورا دم از مردم می زنند و اما پشت پرده همیشه پا در رکاب یک نماینده خاص همیشه بیدار هستند.
بهتر است اعضای شورایی که با ریاکاری خودشان را حافظ بیت المال معرفی میکنند نگاهی به عملکرد دو ساله خودشان بی اندازند و ببینند طی این دوسال برای حمایت از نماینده محبوبشان چه میزان از جیب شهرداری خرج کرده اند؟
ای کاش همین عضو خاص و نماینده محبوبش سری به سیره حضرت علی بزند که به خاطر بیت المال حتی با برادرش چه برخوردی داشت. بهتر است نمایندگان مردم و اعضای شورا سری به نهج البلاغه و احکام اسلامی بزنند تا توصیه های امام علی به دخترش برای حتی قرض گرفتن از بیت المال را آویزه گوش کنند و کمتر ژست مردم داری به خودشان بگیرند.
اگر برخی اعضای شورا گوش شنوایی داشتند حتماً خطبه ۱۲۶ نهج البلاغه را می شنیدند و از بر می کردند. خطبه ای که گفته شد اما شنیده نشد چون شنیدنش به صلاح نبود. پس توصیه می شود خطبه خوانی را یاد بگیرند شاید روز و روزگاری در اقلیت شورا قرار گرفته و بخواهند از خطبه های نهج البلاغه در دعواهایشان کمک بگیرند و پای میز معامله بنشینند و بازهم برای رئیس و مرئوسی در شورا معامله کنند.
اما آنچه که اهمیت دارد این است که اعضای شورا نباید مقهور توجیهات بی اساس مدیران شهرداری شوند. و ای کاش لکه ننگ مصوبه آسفالت را در سال انتخابات به دامن خود نمی گرفتند.
هرچه بود مصوبه آسفالت با هر حقه و حیله ای حتی رای مخالفان را بدست آورد تا سو ظن برای استفاده انتخاباتی افراد بیش از پیش شود. البته دور از ذهن نیست مخالفین و موافقین این مصوبه منافع مردم را معامله کرده باشند. چراکه شاهد بودیم مخلفین اصلی مصوبه آسفالت نیز در جلسه قبل رأی مثبت دادند و خیلی زود کوتاه آمدند.
جا دارد که دستگاه های نظارتی و شورای نگهبان با دقت خیلی بیشتر از قبل به نحوه هزینه شدن این بودجه دقت کنند و مردم نیز با چهره افراد ریاکار که فقط دم از مردم می زنند آشنا گردند.
به ظاهر نخبگان شورا هم دقت کنند تا لااقل در کنار پادویی و رای جمع کردنشان به کیفیت این آسفالت های چند ماهه رسیدگی کنند.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست آنچه به جایی نرسد فریاد است
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا