آیا سیاستمدار باتجربه هرمزگان، باز رقبای خود را مات خواهد کرد؟/شهرداری پاشنه آشیان دو نماینده دستپاچه بندرعباس خواهد شد

در استان هرمزگان سیاستمدار باتجربه‌ای هست که همیشه در لحظات حساس و در زمانی که همگان فکر می‌کردند که دوران او تمام شده ، رقبا را مات کرده است.

با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس به نظر می‌آید، باز هم او با یک استراتژی جدید رقبای خود را مات کند و آنها را شکست دهد.

شاید مهمترین اختلاف نمایندگان فعلی و گذشته مجلس در بندرعباس به مساله شهرداری بندرعباس برگردد. جایی که دو نماینده بندرعباس که یکی از آنها در گذشته شهردار بوده است و با هم اتحادی آهنین را تشکیل داده بودند، بر سر چیدمان نیروهای شهرداری با هم به اختلاف افتادند و هر یک برای حذف یکدیگر خیز برداشتند.

سیاستمدار باتجربه استان برای سال‌ها از نفوذ بالایی در شهرداری بندرعباس برخوردار بوده است، اما یکی از روش‌های او برای حذف رقیب ، فرصت دادن به رقیب برای عرض اندام در موقع بد و نامناسب است.

این سیاستمدار در موقعی که کاری از دست کسی ساخته نیست ، رقیب را با اختیار و پای خودش در دام تقابل با افکار عمومی و گروهای سیاسی قرار می‌دهد.

سیاستمدار با تجربه استان این بار هم به خوبی دریافته بود که در دوره اخیر انتخابات شوراها به دلیل بحران مالی شهرداری و سایر دلایل ، عملاً کارآمد کردن شورا و شهرداری امکان پذیر نیست ، لذا او به طور هوشمندانه و عامدانه خود را از صحنه انتخابات و نظارت بر شوراها کنار کشید و میدان را به رقیب واگذار کرد.

در آن سوی میدان دو نماینده دیگر دستپاچه استان برای عرض اندام در انتخابات شوراها و دخالت در آن و برای به دست گرفتن شهرداری ورود کردند. نتیجه این دخالت آنها ، رد صلاحیت گسترده اعضای سابق شورا و حمایت از یک لیست و ائتلاف ضعیف در این انتخابات برای جلوگیری از رأی آوردن افراد توانمند بود، تا بتوانند با تشکیل یک شورای ناشناخته و بی‌تجربه به نحو مطلوب‌تری رأی این شورا برای شهردار مدنظر خود را بگیرند.

لذا برخی نمایندگان فعلی ما برای تبلیغ کاندیداهای مورد نظر خود در انتخابات شوراها وارد کوچه و بازار شدند و خود را به آب و آتش زدند و همه حیثیت سیاسی خویش را بدون هیچگونه ملاحظه‌ای به میدان آورند ، که نتیجه این دخالتهای آنها شبهه عدم استقلال در انتخابات شوراها است.

اکنون دستاورد آنان اتهام دخالت سازمان یافته در انتخابات شوراها ، رد صلاحیت افراد بانفوذ و ایجاد دشمنی در بخش‌هایی از گروه‌های اجتماعی و قومیتی در بندرعباس با روی کار آوردن شورایی که بی‌تجربه‌ترین و بی‌برنامه‌ترین شورای تاریخ بندرعباس است. دستاورد آنها انتخاب شهرداری است که ابتدایی ترین آداب مدیریتی را بلد نیست.

اکنون ما با شهرداری مواجه هستیم که شورایی او را انتخاب کرده است ، مسئولیت رفتار تو را نمی‌پذیرد و علنا می‌گوید در انتخاب شهردار فریب خورده است.

در مجموع این شرایط می‌توان نتیجه گرفت دو نماینده دستپاچه بندرعباس برای دخالت در انتخاب شوراها ، اگر چه در تسویه حساب سیاسی با شهردار سابق که انتظار داشتند برای آنها در انتخابات مجلس کار کند و کار نکرد ، موفق بودند، اما نتوانسته‌اند با توجه به هزینه‌ای که در ردصلاحیتها و دخالت در انتخابات شورا پرداختند، بهره‌ای از نتیجه این دخالت خود ببرند و چه بسا که دخالت معنادار این نمایندگان در انتخابات شوراها و‌ فشار به اعضای شورا برای انتخاب شهردار ، زمینه را برای رد صلاحیت آنها در انتخابات اخیر مجلس فراهم کند ، و اگر چنین هم نشود بار دیگر سیاستمدار باتجربه با کمک تضاد اجتماعی و تقابل‌های خود ساخته دو نماینده دیگر بانخبگان معتمدین بندرعباس ، زمینه را برای حذف آنها فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا