بعد از ۴ ماه وقتی به دنبال بچه رفتیم شوکه شدیم!

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

مراکز نگهداری از معلولان و مددجویان قرار بود مأمنی برای این افراد و خانواده‌هایشان باشد، اما حالا در نتیجه عدم نظارت صحیح سازمان بهزیستی به شکنجه‌گاه آنان تبدیل شده است. این اهمال و بدرفتاری با معلولان در حالی صورت می‌گیرد که مراکز هزینه مراقبت از معلولان را از خانواده‌ها و دولت دریافت می‌کنند.

م.یوسفی یکی دیگر از مادرانی است که به تازگی،بدرفتاری با فرزند معلول خود را از استان لرستان به کمپین معلولان گزارش داده است.

او که ساکن یکی از روستاهای استان لرستان و صاحب دو پسر معلول کم‌توان ذهنی و جسمی ۸ و ۱۷ ساله است، می‌گوید: شوهرم کارگر سفیدکار فصلی است که در نبود کار در شهر خودمان برای تهیه یک لقمه نان در اهواز کار می‌کند. من مانده‌ام دست تنها با دو بچه معلول.

اخیراً به دلیل فشارهای زیاد زندگی و به خیال اینکه در مراکز از بچه‌ها به خوبی نگهداری می‌شود پسر بزرگترم را صحیح و سالم به یک مرکز نگهداری در خرم‌آباد لرستان سپردیم و کارت مستمری هر دو پسرم که جمعاً یک میلیون هشتصد هزار تومان به آن واریز می‌شود را در ازای شهریه نگهداری به مدیر مرکز دادیم و با خیال راحت از شرایط پسرم به روستا برگشتیم.

بعد از ۴ ماه وقتی به دنبال بچه رفتیم تا او را به زیارت امام رضا(ع) ببریم از شرایط پسرم شوکه شدیم. اوضاع پسرم فوق‌العاده خراب بود. به شدت وزن کم کرده بود و جای طناب یا هرچیزی که بچه را با آن به تخت بسته بودند روی دست‌های بچه بود.

دقیقاً جنازه‌ای‌ که فقط نفس می‌کشید را از مرکز تحویل گرفتیم. آنقدر بی‌حال و بی‌‌رمق بود که مجبور شدیم به بیمارستان انتقال بدهیمش. الان یک هفته است در تب می‌سوزد و من و همسرم کار و زندگی و پسر کوچکترم را به امان خدا رها کرده‌ایم و در بیمارستان آیت‌اله بروجردی مانده‌ایم.

به بهزیستی بروجرد رفتم و اعتراض کردم اما جوابی ندادند. به مدیر مرکز هم تلفن زدم و پرسیدم چرا این بلا را سر بچه آورده‌اید؟ گفت چون خودزنی می‌کرد؛ مجبور شدیم. در حالیکه اینطور نیست. میثم ۱۷ سال است پسر من است. او فقط گاهی در مواقع گرسنگی‌ شدید به خودش سیلی می‌زند اما خودزنی هرگز.

از وقتی از مرکز ترخیصش کرده‌ایم هم قدرت ایستادنش را از دست داده هم زخم بستر گرفته. وقتی در خانه خودمان بود خودش راه می‌رفت اما الان حتی پایش را روی زمین نمی‌تواند بگذارد. من که نمی‌دانم چه بلایی سر بچه آورده‌اند اما باعث و بانی‌اش را به خدا واگذار می‌کنم. اینکار شکنجه است نه نگهداری.

پرسش به وجود آمده؛ چرا مرکز مورد نظر فیلمهای خودزنی فرد را به خانواده نشان نمی‌دهد؟!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا