بهزیستی سنندج ودیعه مسکن معلولان را چه کرد؟!

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

مسئولان بهزیستی سنندج ودیعه مسکن جمعی از معلولان‌ جسمی_حرکتی شدید این شهرستان را کامل پرداخت نکرده‌ و از مبلغ ۲۰ میلیون فقط ۶ میلیون واریز کردند!

جمعی از معلولان شدید سنندجی سال گذشته برای تأمین ودیعه مسکن مشمول دریافت ۲۰ میلیون تومان کمک‌ بلاعوض سازمان بهزیستی کشور شده بودند‌.

از بین‌ این جمع، افراد متعلق به دهک‌های ۵ به بالا ۲۰ تومان ودیعه مسکن را به‌طور کامل دریافت کردند‌ اما ۱۴ نفر دیگر که دهک ۳ و ۴ هستند از سقف کمک‌ تخصیص یافته تنها ۵ تا ۶ میلیون دریافت‌ کردند!

یکی از این ۱۴ نفر به نمایندگی از سایرین می‌گوید:به ما گفتند باقی پول هنوز از تهران تخصیص نیافته و هر وقت به دستمان رسید به شما پرداخت می‌کنیم در حالی که وقتی از بهزیستی کل کشور پیگیر شدیم گفتند ودیعه مسکن به طور کامل و در یک مرحله پرداخت می‌شود. بعد از پیگیری‌های بسیار به یکی از معلولان گفته بودند که ۱۴ میلیون تو را می‌دهیم اما او قبول نکرده و گفته بود باید برای همه ۱۴ نفر ۱۴ میلیون باقیمانده را پرداخت کنید.

این فرد معلول افزود اگر ودیعه مسکن ما به صورت کامل پرداخت نشود بزودی برای گرفتن حق خود مقابل بهزیستی سنندج تجمع اعتراضی برگزار خواهیم کرد.

او با اشاره به خواب سنگین بازرسی گفت نمی‌دانیم با وجود بازرسی و حراست بهزیستی سنندج، کردستان و بازرسی و حراست کل کشور چگونه این تخلفات و اتفاق‌ها می‌افتد و کسی خبردار نمی‌شود؟! اکنون باید مسئولان نظارتی پاسخگوی ما باشند.

فرد معلول در پایان افزود؛ نماینده مجلس که در گذشته چند دوره مدیرکل بهزیستی کردستان بود، مدیر فعلی بهزیستی را به این اداره کل آورده و چندی پیش با همکاری یکدیگر ملک ویژه نگهداری از معلولان ذهنی واقع در بهترین نقطه شهر را تصرف و از آن خود کرده‌ بود که با پیگیری امور حقوقی بهزیستی و کمپین و فعالان حوزه معلولیت در استان، ملک را پس گرفتند.

حق پاسخگویی برای ذی‌نفعان محفوظ است

لطفا اگر ودیعه کمتر از ۲۰ م گرفتید گزارش کنید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا