معلولان برای دریافت «مسکن ملی» معاف از پرداخت هزینه هستند / در صورت بروز تخلف برخورد قانونی خواهد شد

در حالیکه عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هرگونه دریافت هزینه برای طرح مسکن ملی از خانواده ای معلولان را تکذیب می کنند، برخی از خانواده های معلولان در برخی از نقاط کشور اعلام کردند که پیامک هایی مبنی بر لزوم پرداخت 40 میلیون تومان تا 15 روز آینده دریافت کرده اند.

طرح مسکن ملی بعد از آغاز به کار دولت سیزدهم و در راستای تحقق شعارهای دولت چندین ماه بعد از آغاز به کار دولت شروع به کار کرد. در این طرح سعی شده تا سهم دهک های مختلف جامعه برای برخورداری از حق مسکن در نظر گرفته شود و در این راستا سهم دهک های اول تا سوم به صورت کامل برعهده دولت خواهد بود.

بر این اساس علی ربوبی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور طی مصاحبه ای در تاریخ ۲۵ تیرماه سال گذشته اعلام کرده بود”سهم آورده مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در ثبت نام این طرح، از تسهیلات قرض‌الحسنه و ۴ درصد کمک بلاعوض دستگاه های حمایتی تأمین می‌شود و در صورت عدم واریز وجه از سوی مددجویان، هیچ مددجویی از این طرح حذف نخواهد شد.”

ربوبی همچنین در مصاحبه مذکور اعلام کرده بود که از مرداد ماه سال گذشته عملیات اجرایی و پرداخت های بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان آغاز خواهد شد که سهم بنیاد مستضعفان در حوزه های روستایی ۱۵۰ میلیون تومان و در حوزه های شهری ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود و سهم سازمان بهزیستی نیز در این دو حوزه ۵۰ میلیون تومان است.

اما مطابق گزارشات مردمی از سوی برخی از خانواده‌های معلولان پیامک‌هایی مبنی بر لزوم پرداخت ۴۰ میلیون تومان حق مسکن ملی اولیه برای برخی از خانواده های معلولان ارسال شده و از آنها خواسته شده تا در طی ۱۵ روز این مبلغ را به حسابی که اعلام شده است پرداخت کنند.

بعد از مراجعه حضوری این خانواده ها به ادارات بهزیستی در برخی از نقاط تهران و چند شهر دیگر و پیگیری چرایی این مساله، پاسخی که برخی از افراد خانواده های معلولان دریافت کرده اند این بود که «در ابتدا باید برچسب بهزیستی تایید شود و بازه زمانی آن هم اصلا مشخص نیست» آنها می گویند علی رغم اینکه پرونده هایشان از چند ماه گذشته برای تایید فرستاده شده است هیچ پرونده ای از خانواده معلولان تایید نشده است و در صورت تایید و عدم تایید مبلغ ۴۰ میلیون تومان باید در این بازه زمانی ۱۵ روزه پرداخت شود و درغیراینصورت پرونده آنها از سیستم حذف خواهد شد.

این در حالیست که بخش بسیار بزرگی از خانواده های معلولان با اعلام عدم نیاز به پیش پرداخت برای مسکن ملی توسط سازمان بهزیستی اقدام به ثبت نام کرده‌اند و این خانواده های در اغلب موارد توان پرداخت این هزینه را ندارند و حتی هزینه نزدیک به یک میلیون تومانی برای ثبت نام جهت برخورداری از مسکن ملی نیز برای آنها هزینه قابل توجهی محسوب می شود.

این موضوع را از سازمان بهزیستی کشور پیگیری کردیم اما موفق به دریافت پاسخی از سوی مسوولان این مجموعه نشدیم.

در این خصوص عباس گودرزی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، تصریح کرد: در نشست مشترکی که چند روز گذشته با وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و معاونان وی داشتیم، موضوع مسکن ملی برای معلولان پیگیری شد و تمام تلاش ما این است که هیچ لطمه ای به جامعه هدف سازمان بهزیستی به ویژه معلولان و خانواده های آنها وارد نشود.

وی افزود: ما باید در صورت وجود کاستی باید این کمبود ها را نیز به گونه ای مدیریت کنیم که مشکلی بر مشکلات معلولان و خانواده های آنها وارد نشود اما فاصله بین وضعیتی مطلوبی که مورد نظر ما است با شرایطی که اکنون در آن قرار داریم بسیار است.

گودرزی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از قول سازمان بهزیستی برای تامین حق پرداخت مسکن ملی معلولان، از خانواده های آنها درخواست شده است که مبلغ ۴۰ میلیون را تا ۱۵ روز آینده به حساب مشخص شده برای مسکن ملی پرداخت کنند؟ تاکید کرد: این موضوع به صورت ویژه از سازمان بهزیستی پیگیری شده است و طبق اعلام مقامات این سازمان هیچ تغییری در روند تامین مسکن معلولان صورت نگرفته است و برابر اعلام صورت گرفته این افراد معاف از پرداخت هزینه هستند.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر گونه اعلام نظر دیگری هم از سوی مجلس و هم از سوی سازمان بهزیستی مورد پیگیری قرار می گیرد و در صورت بروز تخلف قطعا با آن برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت./ رکنا

شماره تماس عباس گودرزی جهت ارسال شکایات ۰۹۱۶۶۶۵۱۳۳۹

انتهای پیام

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ۴٠میلیون داشتم دیگه مددجو نبودم مددجو از کجا این پول بیاره
    ما پول نداریم نان بگیریم شب هست باشکم خالی میخوابیم

    باتشکر از جناب گودرزی
    لطفا پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا