خطر انحراف بهزیستی؛ بودجه مددجویان صرف هیأت‌های مذهبی می‌شود!

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

سازمان بهزیستی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، دست به تدوین «اساسنامه جامع شبکه‌ هیأت‌های اجتماعی» زده تا برای اضافه‌های بیکار اشتغال‌زایی کرده باشد!

این سازمان پس از ناتوانی در ساماندهی امور میلیون‌ها فرد تحت‌پوشش خود، در اقدامی جدید دست به راه‌اندازی شبکه‌ هیأت‌های اجتماعی(مذهبی) زده تابه نیابت از همه نهادهای فرهنگی «تمدن نوین اسلامی» را محقق کند!

اقدامی که جز دهن‌کجی به فعالیت چهل‌ساله متولیان امور فرهنگی و تبلیغی معنایی ندارد.

اگر دست بهزیستی آنقدر باز است که می‌تواند آتش به اختیار به حیطه وظایف هر سازمانی ورود کند چطور این دست‌ها در رفع مشکلات جامعه هدف گشوده نمی‌شود؟و اگر در این زمینه اختیاری ندارد پس با کدام مجوز برای خود وظیفه جدیدی می‌تراشد؟ آیا ‌نهادهای متولی تبلیغ تمدن نوین اسلامی بخشی از هزاران کار زمین مانده بهزیستی را تقبل کرده‌اند که بهزیستی برای جبران، آستین بالا میزند؟

طبق اساسنامه، منابع مالی این شبکه هیأت‌ها از محل نذورات،وقف،خیرین و اعتبارات سازمان تأمین می‌شود و تأسف دارد که افرادی که خود سربار بهزیستی بوده و زیر سایه بی‌عدالتی وارد آن شده‌اند این هزینه‌ها را به بدنه نحیف آن تحمیل می‌کنند تا فقط جایگاهی برای خود ایجاد کرده باشند! اما دریغ از چشم‌ بینا و شهامتی برای بیان!

اگر مدیران سازمان بصیرت داشتند می‌فهمیدند «بهزیستی» خروجی عملکرد همین نهادهای مبلغ اسلام است و بهبود عملکردش بهترین تبلیغ برای صحت عملکرد آنها!

بنابراین حالا که بهزیستی بدون داشتن تکلیف در این حوزه،به آن ورود می‌کند اگر بگوییم این شبکه،بهانه جدیدی برای امرار معاش عده‌ای است که به صدقات مردمیِ رسیده به بهزیستی هم چشم دارند آیا بد گفته‌ایم؟

این اقدام فقط وقتی قابل پذیرش است که بهزیستی بودجه فعالیت شبکه را از نهادهای مربوطه بگیرد در غیر این‌صورت هزینه‌کرد حتی یک ریال از اعتبارات سازمان در این راه نه تنها صلاح نیست بلکه حرام مطلق است!

ریاست محترم سازمان بهزیستی،اگر برخی(نه همه)انتصاب‌های غیرمرتبط در سازمان از عهده شما خارج بود،مسئولیت دست‌کاری ماهوی بهزیستی توسط آنها به عهده شخص شماست و باید بابت هرگونه انحراف در رسالت سازمان،پاسخگو باشید.

لذا توصیه دوستانه ما را بپذیرید و به‌ عنوان یک فرد آگاهِ انقلابی،دست افراد تندرو و بعضاً سیاسی را کوتاه کنید تاضمن ممانعت از هدر رفت سرمایه و حیثیت سازمان،این نهاد را بدون‌ تغییر ماهیت به نفر بعدی تحویل دهید و سربلندی انقلاب را نه در امور غیر ضرور که در حیطه اختیارات خود دنبال کنید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا