معدن‌ گهر زمین، زمین منابع طبیعی را به خاطر مجوز تولید برق ۳۵۰ میلیارد خریده، زمینی که متری ۱۲ هزار تومن از منطقه آزاد ارس واگذار شده

جناب آقای خداییان ریاست سازمان بازرسی و معاونت اقتصادی نهادهای امنیتی، سهامداران وزارت دفاع، وزارت صمت و بانک سپه این اسناد را ببینید:

شرکت گهرزمین سهام نیروگاه برق ساخته نشده (فقط دارای زمین منابع طبیعی و مجوز تولید برق) را به قیمت ۳۵۰ میلیارد تومان خریده است نیروگاهی که یک صدم این رقم هم ارزش ریالی ندارد!

محسن میرمحمدی نماینده سرمایه‌گذاری امید در گهرزمین، زمان فرستادن واسطه برای اینکه اسناد مرتبط با او را منتشر نکنم، پیغام داده بود که من هم مخالف فلاح بودم و می‌دانستم خرید این نیروگاه تخلف است. رقم اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان بود اما در نهایت با ۳۵۰ میلیارد تومان مجبور شدم بپذیرم چون فلاح اصرار میکرد! حال سرمایه‌گذاری امید، سازمان بازرسی و سازمان بورس چه پاسخی برای اسنادی که در پی می‌آید، دارند؟

۱- ۲۰ مهرماه امسال با اصرار فلاح مدیرعامل گهرزمین قراردادی برای خرید سهام شرکتی به نام نیروگاه ارس، بسته می‌شود. این نیروگاه، برق تولید نمی‌کند بلکه تنها مجوز تولید برق تا سقف ۵۰۰ مگاوات دارد و رقم نجومی ۳۵۰ میلیارد تومان از اموال گهرزمین حیف و میل می‌شود تا این قرارداد مشکوک بسته شود.

۲- به شکل عجیبی در قرارداد آمده ۳۵۰ میلیارد پرداخت می‌شود تنها به این دلیل که این نیروگاه زمین ۷۰ هکتاری دارد که دور آن حصار کشیده شده اما نمی‌گویند زمین منابع طبیعی و منطقه آزاد ارس به قیمت متری ۱۲ هزار تومان است و اگر تعهداتش را تا همان مهرماه انجام ندهد که نداده خلع ید می‌شوند.

۴- رقم ۳۵۰ میلیارد برای زمین و مجوز تولید برق نیروگاهی که هنوز نیروگاه نیست و قرار است گروه مپنا در آینده‌ای نامعلوم آن را احداث کند!

۵-در حالی نیروگاه‌های دیگری جهت استفاده از برق در نزدیکی کرمان برای گهرزمین وجود داشته و گهرزمین میتوانسته با زمین‌های دولتی چنین مجوزی بگیرد و ساخت آن را مانند همین نیروگاه ارس به مپنا بسپارد!

۶-برای چنین قراردادی حق فسخ ۱۰ میلیاردی در نظر می‌گیرند. درحالی که طبق قرارداد مناطق آزاد چون ارس نتوانسته در جدول زمانی، ساخت نیروگاه را جلو ببرد کلا از مالکیت اراضی در مهرماه خلع ید می‌شده و فلاح این موضوع را به اعضای هیات‌مدیره اطلاع نمی‌دهد!

۷- محسن میرمحمدی (نماینده بانک سپه در گهرزمین) هنگام فرستادن واسطه پیش اینجانب مدعی می‌شود اول قرار بود با رقم ۶۰۰ میلیارد تومان بسته شود و با مخالفت‌های او فلاح کوتاه آمد و با ۳۵۰ میلیارد تومان بسته شد؛ سوال اینجاست که آقای فلاح شما خریدار بودید پس چرا اصرار داشتید چنین زمینی را که فقط مجوز دارد و هیچ نیروگاهی در آن ساخته نشده را به قیمت بالا و نجومی تر ۶۰۰ میلیارد تومان خریداری کنید؟

۸- در اسناد منتشر شده می‌بینید این نیروگاه زمین خود را به متراژ ۵۰۰ هزار متر مربع در سال ۹۷ از منابع طبیعی گرفته و تنها حق بهره‌برداری و استفاده دارد.

۹- در سند دیگری که تاریخش چند ماه قبل از واگذاری این زمین به گهرزمین بوده، می‌بینید که منطقه آزاد ارس یک زمین به متراژ ۱۹۷ هزار مترمربع را آن هم مشروط به اینکه ظرفیت نیروگاه تا ۷۵۰ مگاوات افزایش یابد، به این نیروگاه واگذار می‌کند! این قرارداد تازه ۱۳ تیرماه امسال امضا می‌شود و اگر این نیروگاه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نکند زمین پس گرفته می‌شود!

اما گویا مدیران این شرکت فکر همه‌جا را کردند و با همکاری آقای فلاح این زمین را به گهرزمین منتقل می‌کنند تا قبل رسیدن موعد بازپس‌گیری زمین، ملک را فروخته باشند و پولش را به جیب بزنند!

۱۰- فاجعه بارتر زمین ۲۰ هکتاری منطقه آزاد فقط ۳ ماهه منتقل شده و اگر تا مهرماه طبق زمانبندی پروژه جلو نرود، زمین را منطقه آزاد پس می‌گیرد و آقای فلاح با زرنگی و گویا رابطه مشکوک با مالکین این نیروگاه در زمانی که مهلت منطقه آزاد به این نیروگاه تمام شده و باید زمین را پس بگیرند، کل شرکت را از آنها خریداری می‌کند!

آقای آیت ابراهیمی، جناب خداییان؛چطور فلاح فقط مجوز نیروگاهی را به قیمت ۳۵۰ میلیارد تومان خریده درحالی که منطقه آزاد ارس زمین‌های آن را فقط متری ۱۲ هزار تومان به این نیروگاه مشروط واگذار کرده و این موضوع اصلا در قرارداد قید نمی‌شود؟

قرارداد نیروگاه ارس برای گهرزمین جزو اسنادی بوده که فلاح خیلی تلاش کرد به دست فسادیاب نرسد و حتی از دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی کرمان درخواست کرد تا من را بازداشت کنند!می‌دانست انتشار قرارداد ارس پایان عمر کاری فلاح نیست، بلکه آغاز پیگیرد قضایی اوست.

به دلیل حجم اسناد، بخش دوم در روزهای بعد منتشر می‌شود.
تصاویر را در پست قبلی تلگرام همین کانال ببینید یا در لینک اینستاگرام
https://www.instagram.com/p/CX-9QYCOyde/?utm_medium=copy_link

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا