برگزاری اجلاس اکو در روز دوم به میزبانی اتاق بازرگانی

همایش بررسی فرصت‌های همکاری‌ استان هرمزگان با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در بندرعباس به میزبانی اتاق بازرگانی امروز پنجشنبه برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این اجلاس گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارتقای سطح همکاری‌ها در اکو و ترفیع رتبه و منزلت این سازمان در مناسباتِ منطقه‌ای و بین‌المللی است و بنده به عنوان استاندار استان هرمزگان، نهایت تلاش خود را انجام خواهم داد تا بتوانیم در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی موجب تحقق این امر شویم.

مهندس مهدی دوستی در همایش بررسی فرصت‌های همکاری‌ استان هرمزگان با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست تعامل حداکثری با همسایگان خود را در دستورکار قرار داده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این راستا، نهایت تلاش خود را برای افزایش میزان همبستگی و انسجام و گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای همسایه خود با هدف افزایش قدرت و تاب آوری این منطقه در برابر تلاطم های مختلف عرصه بین‌الملل به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارتقای سطح همکاری‌ها در اکو و ترفیع رتبه و منزلت این سازمان در مناسباتِ منطقه‌ای و بین‌المللی است و بنده به عنوان استاندار استان هرمزگان، نهایت تلاش خود را انجام خواهم داد تا بتوانیم در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی موجب تحقق این امر شویم.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان جهت تحقق این اهداف، افزود: هرمزگان؛ دروازه تجارت ایران است و بسیاری از گشایش های اقتصادی در اکو، منوط به ارتقای تجارت درون منطقه‌ای است. در این میان، ظرفیت استان هرمزگان به عنوان دروازه تجارت ایران در اختیار اعضای این سازمان خواهد بود. برخورداری از زیرساخت‌های لجستیکی و اتصال حمل و نقل ریلی و زمینی به دریایی در استان هرمزگان، از جمله قابلیت‌های ویژه این استان می‌باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا