نامه یک باستان‌شناس به یک نماینده مجلس

جناب آقای دکتر…
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و ارادت، با کمال تاسف مطلع شدیم امضای جناب عالی نیز پای طرح فوق که خیانتی بزرگ به فرهنگ و تمدن سترگ این سرزمین است درج شده است.

این طرح که قانونی کردن و رسمیت بخشیدن به حفاری قاچاق در کشور است، روی پادشاهان قاجار را که خیانتی بزرگ در به تاراج دادن آثار باستانی و تاریخی این سرزمین به بیگانگان کردند، سفید کرده است و شرمساری ابدی برای تهیه کنندگان و خدای نکرده تصویب کنندگان این طرح خواهد داشت.

محوطه های باستانی به مثابه شناسنامه ها و نوامیس این ملت بزرگند که برای شناسایی آنها فقط و فقط باستان شناسان مجرب و صاحب صلاحیت علمی حق کاوش و مطالعه بر روی آنها را دارند. هیچ آدم عاقلی ناموس خود را به دست نااهلان نمی سپارد.

نمایندگان محترم مجلس به جای آنکه قوانین و مجازاتهای سختگیرانه برای حفاران قاچاق و تخریبگران شناسنامه و هویت ملی این سرزمین وضع کنند، خود در جهت قانونی کردن اعمال جنایتکارانه آنان برآمده اند؟!

بنده و جمعی از اساتید صاحب نام باستان شناسی کشور تقاضای عاجل جهت تعیین وقت ملاقات حضوری با جناب عالی و تهیه کنندگان طرح فوق داریم تا از وقوع خیانتی بزرگ در حق فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن پیشگیری گردد.
با سپاس و آرزوی توفیق

اسامی محفوظ است

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا