افتتاح و بهره برداری از خیابان کار و مجهزترین مرکز معاینه فنی درون شهری بندرعباس

آیین افتتاح و بهره برداری از خیابان کار و مرکز معاینه فنی درون شهری همزمان با دهه مبارک فجر انجام شد.

به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دهه مبارک فجر با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، آیین افتتاح و بهره برداری خیابان کار و مرکز معاینه فنی کریمی با حضور مهرداد رهنما مدیر عامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور، امینی معاون معاینه فنی و سازمان حمل و نقل همگانی کشور، سرهنگ زارعی معاون عملیاتی پلیس راهبر استان، سرهنگ دهقانی دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان، حبیب مسیح مدیر کل محیط زیست استان هرمزگان و عضو شورای ترافیک استان، سرهنگ داداشی جانشین پلیس راهور شهرستان بندرعباس، مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، عبدالحسین ارجمند معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری بندرعباس، رحمت اله دهقانی مدیر منطقه ۱ شهرداری و سایر مدیران و مسئولین شهری و سرمایه گذاران این مرکز انجام شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ، ضمن خیر مقدم به مهمانان و حضار و تشکر از کارکنان شهرداری منطقه یک و معاونت حمل و نقل جهت افتتاح و بهره برداری از پروژه در یک مکان و فضای خوب از شهر گفت: شهرداری بندرعباس در حمایت از سرمایه گذار محترم و برای رفاه حال شهروندان اقدام به بازگشایی معبر و صدور مجوزهای لازم جهت تسریع در راه اندازی مرکز نموده است. در این راستا بازگشایی خیابان کار در دستور کار قرار گرفت و زیرسازی و آسفالت به مساحت ۱۶۲۵ مترمربع، جدول کشی و رنگ آمیزی به طول ۲۵۰ متر، تعریض معبر و تملک املاک در مسیر به مساحت ۱۲۳۶ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال انجام شده است.

نوبانی در بخش دیگر سخنان خود به احداث مرکز معاینه فنی اشاره کرد که با همت سرمایه گذار در جهت رفاه بیشتر شهروندان احداث شده است و از شهروندان خواست تا برای حفظ ایمنی و سلامت خود و شهروندان از امکانات فراهم شده بهره ببرند.

کریمی، سرمایه گذار مرکز معاینه فنی در خصوص اجرای این پروژه این چنین گفت: مساحت کل مجموعه ۱۹۰۰ متر است که ۱۲۰۰ متر مربوط به مرکز معاینه فنی است و دارای ۲ خط معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و همچنین بازدید چشمی خودروهای دوگانه سوز با مجهزترین و مکانیزه ترین امکانات و دستگاههاست که توانایی پذیرش سالیانه ۲۵ تا ۳۰ هزار خودرو را دارد و باقی مساحت مرتبط به امور مربوط به خودرو، آموزشگاه راهنمایی و رانندگی، واحدهای تجاری مرتبط با خدمات تنظیم موتور، تأمین قطعات و لوازم یدکی خودرو و … است.

رهنما مدیر عامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور در این مراسم گفت: در بندرعباس ۳ مرکز معاینه فنی خودرو وجود داشت و این مرکز چهارمین و نزدیک ترین مرکز معاینه فنی درون شهری است و در برنامه توسعه قرار است ۲ مرکز دیگر نیز در آینده اضافه شود.

وی درخصوص مرکز هیدرو خودروهای دوگانه سوز نیز گفت: به زودی مرکز هیدرو در بندرعباس راه اندازی خواهد شد تا شهروندان مجبور نباشند مسافت زیادی را برای تست هیدرو به شهرهای مجاور طی کنند.

رهنما در پایان گفت: حدود ۵۰ درصد خودروهای کشور فاقد معاینه فنی و بنابراین فاقد ایمنی لازم است . این اقدام بایدبه مانند بستن کمربند ایمنی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود چرا که متضمن سلامت و ایمنی افراد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا