شهردار بندرعباس: توسعه شهر و افزایش مقاصد گردشگری شهر از اولویت های شهرداری بندرعباس است

شهردار بندرعباس در نشست خبری با محوریت پروژه های دهه فجر شهرداری بندرعباس پاسخگوی اصحاب رسانه شد.

این نشست با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، مدیران مناطق شهری و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس در جمع اهالی رسانه در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این نشست پس از سلام و خوش آمدگویی و تبریک فرا رسیدن ایام ولادت جوادالائمه و امام علی (ع) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و همچنین تشکر از اصحاب رسانه در اطلاع رسانی پروژه های شهرداری بندرعباس به بیان طرح ها و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهرداری و ارائه توضیحات در خصوص پروژه های عمرانی شهر پرداخت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران در این زمینه شد.
این مقام مسئول اولویت برنامه های شهرداری را سیما، منظر، فضای سبز شهری و زیباسازی و توسعه شهر ذکر کرد و گفت: اولین نکته ای که در مواجهه با هر شهری جلب توجه می کند زیبایی، نورپردازی و فضاهای گردشگری شهری است که نه تنها سبب جذب گردشگر می شود، بلکه با توجه به هوای گرم و نامساعد شهر در تابستان، می تواند فضای مطلوب تری را برای شهروندان فراهم کند.
ایشان با اشاره به پل پیامبر اعظم که سبب کاهش مسیر و اتصال بلوار شهید رجایی به آزاد راه شهید رجایی و کاهش بار ترافیکی در غرب شهر می گردد و تقاطع های غیر همسطح مهرگان و پیامبر اعظم از آنها به عنوان پروژه های بزرگ شهرداری نام برد و ادامه داد: برای سال آتی ۳ پل در دستورکار قرار دارد که برای اخذ مجوز به شورای اسلامی شهر ارائه شده است.
شهردار بندرعباس تعداد پروژه های مدنظر برای افتتاح و بهره برداری در دهه فجر تعداد ۲۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال برشمرد.
وی در خصوص بوستان ارمغان مالیاتی در ورودی شهر و میدان دفاع مقدس که از سال گذشته احداث آن آغاز شده گفت: این پارک با دارا بودن غرفه های تجاری و آلاچیق، فضای بازی کودکان و سایر امکانات از پروژه هایی است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
ایشان در ادامه در خصوص ورودی های شهر، از تعریض بلوار در ورودی شرقی یاد کرد و در مورد ورودی غربی از پل گالری و نورپردازی میدان یادبود و بلوار صیادان به عنوان اقداماتی که در جهت زیباسازی صورت پذیرفته نام برد و گفت برای سال آتی برنامه هایی در جهت زیباسازی این سمت شهر مدنظر شهرداری قرار دارد.
نوبانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حدود چهل هزار خانوار در شهرک پیامبر اعظم سکونت دارند، این منطقه شهری را از مناطق دارای اولویت برای برخورداری از امکانات زیرساختی و همچنین تفریحی ذکر کرد و گفت: علاوه بر افتتاح ورزشی شهید گمنام ، بوستان شهرک با دارا بودن آبنمای موزیکال کف خشک و سایر امکانات به زودی در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص پارک بلوار دانشگاه که چند ماه قبل کلنگ زنی شد نیز ابراز امیدواری کرد و گفت به زودی و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار بندرعباس با اشاره به افتتاح زمین ورزشی شهید گمنام در شهرک پیامبر اعظم، زمین ورزشی اردیبهشت در خیابان حکمت، زمین ورزشی منتظر المهدی در خیابان ۲۲ بهمن، زمین ورزشی مهدی موعود در بانک جهانی، زمین ورزشی دوراهی ایسینی و بهسازی زمین ورزشی سید کامل و زمین دیگری در دوراهی ایسینی گفت: در محله ششصد دستگاه نیز به زودی یک زمین ورزشی افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
این مقام مسئول در حوزه عمران از پروژه دیگری با نام اولویت ششم نام بردکه از ادامه پروژه آکواریوم تا بازار ماهی فروشان مد نظر است صورت پذیرد و ادامه داد: تاکنون ۳۰ طرح در این خصوص ارائه شده و طرح آن در دست بررسی است. در مورد پروژه آکواریوم هم قول داد تا پایان سال یک اکواریوم زیبا و استاندارد جهت استفاده در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی دوری مسیر معاینه فنی را یکی از دغدغه های مردم بندرعباس ذکر کرد و نوید داد به زودی و در دهه فجر یک مرکز معاینه فنی در محله نخل ناخدا به بهره برداری خواهد رسید. از سایر اقدامات در حوزه حمل ونقل ذکر کرد: ۲۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده که هنوز ۱۰ دستگاه از وزارت کشور طلب داشته و از ۵۰ دستگاه ون خریداری شده ۲۲ دستگاه آن هنوز تحویل داده نشده و در حال پیگیری هستند تا پایان سال در اختیار شهرداری بندرعباس قرار گیرد.
نوبانی در پایان سخنان خود گفت: شهرداری بندرعباس تلاش کرده بر اساس قولی که به شهروندان داده هر هفته یک پروژه را در سطح شهر کلنگ زنی و یا بهره برداری نماید و با تمام توان برای رفاه حال شهروندان در تلاش است.در ادامه نشست خبرنگاران به بیان سوالات خود درخصوص پروژه های دهه فجر پرداختند و شهردار و سایر مدیران پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شدند.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا