شریف‌زاده اردکانی، وکیل حسن عباسی، خبرنگار دستگیر شده در بندرعباس طی گفتگو با امتداد مطرح کرد: پرونده موکلم با شکایات متعدد به اتهام نشر اکاذیب در دادسرای بندرعباس در حال رسیدگی است/ اشتباه بودن مطالب مطرح شده توسط او از کجا محرز شده؟/ فعلا هیچ استعلامی در پرونده اخذ نشده/ مرجع صالح رسیدگی به پرونده عباسی، دادسرای فرهنگ و رسانه است، نه دادسرای بندرعباس!

امتداد-گروه خبر: علی شریف‌زاده اردکانی، حقوقدان و وکیل دادگستری در گفتگویی با امتداد، ضمن اشاره به وضعیت پرونده یکی از موکلین خبرنگار خود، اظهار داشت: موکل من، حسن عباسی مدیر سایت اشکان‌نیوز و خبرنگار سابق سایت تابناک است که در بندرعباس فعالیت می‌کند. در آن منطقه، یک سری مطالبی را مطرح کرده که حدود ۱۷ شاکی به اتهام نشر اکاذیب در پرونده دارد.

شریف‌زاده افزود: شکات این پرونده از نماینده مجلس گرفته تا استاندار، رئیس سازمان نظام پزشکی، اداره کل بهزیستی، اداره کل صنعت و معدن و شهرداری هستند. او سابقه بازداشت داشته و به قید وثیقه آزاد شده است.

این وکیل تصریح کرد: کلیت صحبت من این است که وقتی خبرنگاری، موضوعی را بارگذاری می‌کند، موضوعیتی که در این باره وجود دارد، محل آن سایت یا خبرگزاری است. به عبارت دیگر، وقتی مطلبی در یک روزنامه یا پایگاه خبری منتشر شده و به فرض، حتی اگر غلط بوده، باید به این مسئله در تهران رسیدگی شود، نه در بندرعباس.

علی شریف زاده اردکانی توضیح داد: از آن جا هم که خبرنگار هم یک هویت مشخصی دارد، باید به پرونده او در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی شود. ضمن اینکه در این پرونده، اگر خبرنگاری، موضوعی را مطرح کند که فلان مسئول یا فلان نهاد، مرتکب فلان فعل شده، واقعا دادسرا و مقام قضائی به عنوان مقام رسیدگی‌کننده به پرونده نباید استعلامی برای راستی‌آزمایی آن بگیرد؟ اصلا شاید خبرنگار درست گفته و اساسا موکل من به نکات درستی اشاره کرده و اشتباه بودن آن از کجا محرز شده است؟

در ادامه بیان کرد: موکل من، بارها لایحه داده که مقام قضائی استعلام بگیرد که اگر کذبی در موارد مطرح شده وجود داشت، آن زمان اقدام به صدور وثیقه یا بازداشت صورت بگیرد. ضمن اینکه ایشان پدر بیماری دارد و از این ناحیه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

شریف زاده تأکید کرد: فعلا هیچ استعلامی در پرونده اخذ نشده و ما درخواست اقدام برای این مسئله را از مقام قضائی داریم. تمام سخن ما این بوده که مرجع صالح رسیدگی به پرونده موکلم، نه دادسرای بندرعباس که دادسرای فرهنگ و رسانه است. چرا که اساسا اتهام مطرح شده در پرونده، یک اتهام به دلیل فعالیت رسانه‌ای است.

در پایان گفت: علاوه بر این از آن جا که آدرس سایتی که موکل من، مسئولیت آن را بر عهده دارد-اشکان‌نیوز-در تهران است، دادسرای فرهنگ و رسانه تهران باید به پرونده رسیدگی کند. در همین رابطه نیز، البته لایحه‌ای به مقام قضائی تقدیم کردیم که امیدواریم، توجهی به آن صورت بگیرد.

منبع: امتداد

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا