آقای وزیر : الوعده وفا

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان هرمزگان در شرایطی کاملاً عجیب رقم خورد . انگار متولی دولتی فرهنگ و هنر هرمزگان علاقه ای به رودرویی اقای وزیر با اهالی فرهنگ ، هنر ، ادب و رسانه استان نداشت . اینکه جناب مدیرکل از چه وحشت داشت و چرا برنامه ها را به گونه ای اجرا می کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد کمتر در معرض گفتگو با اهالی حوزه فرهنگ قرار گیرد جای بسی تعجب است . در خصوص شرح اتفاقات قطعا در آینده بیشتر به آن پرداخته می شود.آیا شأن فرهنگ و هنر هرمزگان این است که عالیترین مقام دولت در بخش فرهنگ و هنر از دیدار با آنان مضایقه نماید ؟ آیا نقد اینقدر سخت است که حتی تاب شنیدن آن نیست ؟ آیا بهتر نیست حوزه فرهنگ و هنر در هرمزگان مدیرانی را به خود ببیند که از نقد شدن ، از مورد سئوال قرار گرفتن نهراسند . براستی چرا دیدار دکتر اسماعیلی با نماینده ولی فقیه انجام نشد ؟ چرا دیدار با هنرمندان زادگاه مدیرکل فرهنگ لغو شد ؟ چرا به پیشکسوتان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر بی اعتنایی شد ؟ این سئوالات و دهها سئوال دیگر در فرصت دیگری مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد . اما از آنجایی که یک خبرنگار از آقای وزیر هنگام ترک محل افتتاح کانون فاطمه الزهرا (س) بندرعباس از عدم تمایل متولیان دولتی فرهنگ و هنر در راستای نشست با فعالان فرهنگی ، هنری و رسانه ای گلایه کرد ،دکتر اسماعیلی تصریح کرد موضوع را به دقت بررسی می کند . لذا نگارنده به حکم نمایندگی بخشی از اهالی رسانه که عضو تشکل صنفی روزنامه نگاران هستند ، متنی را که مقرر شده بود در نشست قرائت کنم و نشد ، به حکم اینکه موظف هستم صدای اهالی رسانه را به مسئولان انتقال دهم ،تقدیم نموده ، تا آقای وزیر بنا به وعده ای که داده است ، به آن دقیقا رسیدگی نماید.
جناب آقای دکتر اسماعیلی سلام علیکم
به دیار مرزداران خلیج فارس، به خطه‌ی مردمان پاک طینت، که از آفتاب آموخته‌اند فرهنگشان با مهر و مهمان نوازی عجین شود، خوش آمدید. اینجا فرهنگ تعریف خود را از قرآن و سنت رسول الله، می‌گیرد، اینجا فرهنگ با سدید السطنه کبابی، احمد حبیبی، و سایبانی معنا پیدا می‌کند. اینجا فرهنگ و هویت مردمانش در همزیستی تشیع و تسنن، در عجین شدن با سبک و مرام یک ایران، عیان می گردد. اینجا از امام قلی ایستادگی، از شهید دقت جوانمردی و وطن دوستی و از علمای بزرگ، خلوص و خضوع و کرامت آموخته اند. مولایمان می‌فرماید: ستمگرترین مردم کسی است، که راه و رسم (فرهنگ ستمگری) را پدید آورد و عدالت را محو می‌کند.رهبر انقلاب، در اهمیت فرهنگ به زیبایی فرمود: فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، چرا؟ چون فرهنگ به معنای به هوایی‌ست که تنفس می‌کنیم. چه بخواهیم چه نخواهیم.
جناب آقای دکتر اسماعیلی ، تحلیل قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محضر جنابعالی زیره به کرمان بردن است. اما یقین داریم آنچه امروز بر سر این دستگاه بسیار مهم در هرمزگان آمده است،برخلاف مسیری است که در ماده ۱ بند ۱ و ۲و ۳ و ۴ و ۷ تبین گردیده است. مدیریت منصوب شما هرچند دارای تعهد و تدین باشد، صد البته در تعهدش تردید داریم. نمی‌تواند کشتی فرهنگ، هنر و رسانه‌ی هرمزگان را به ساحل نجات برساند. نمی‌توان با الفاظ مقدس برآمده از انقلاب، منتقدان را معاند و دشمن خواند. نمی‌توان با قهر و غیظ اهل فرهنگ استان را به تعامل و همفکری و همدلی دعوت نمود.
آقای وزیر
دو سال است مراسم روز خبرنگار در این خطه به محلی برای هتک حرمت اهالی رسانه بدل شده است. دو سال هنرمندان، قلم به دستان، رسانه داران، سینماگران، شاعران و تئاتری‌ها از نشست‌های تعاملی مرسوم به منظور پیشبرد اهداف کشور و اعتلای فرهنگ بومی به جهت عدم تمایل مدیران منسوب جناب عالی، محرومند. دو سال است فرهنگ این خطه را یک نماینده محترم مجلس به واسطه ارادتش به یک شخص گروگان گرفته است. دو سال برای تعامل میان ما و شما، سد بتنی ایجاد کرده‌اند. مگر می‌شود، عالی ترین مقام فرهنگ کشور به یک استان سفر کند و این فرصت مغتنم به هر بهانه و لطایف الحیلی از اصحابش دریغ گردد.
آقای وزیر
درد کشور ما برعکس بسیاری از کشورهای دنیا، آمار است. در دنیا آمار مبتنی بر واقعیات؛ و در هرمزگان آمار مبتنی بر بقا و استمرار در مدیریت است. خواهش می‌کنیم ارزیابی حوزه فرهنگ و ارشاد هرمزگان را در نوع قضاوت اصحاب این حوزه ببینید. تمنا می شود همان سعه صدر، حسن خلق، حسن تدبیر، که در نظام، با اصحاب فرهنگ و هنرمورد تاکید است در هرمزگان هم ساری و جاری شود. تا بیرق مقابله با هر نوع تهاجم فرهنگی در این خطه مرزی همچنان برافراشته بماند این مهم با وضع موجود و با رویه در پیش گرفته شده، بسیار سخت و صعب محقق می‌گردد.
صائب تبریزی چه زیبا می‌گوید:
هرچه با ما می‌کند تدبیر ناقص می‌کند
درد ما را این طبیب خام افزون کرده است

منبع: سفیر جنوب

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا