بازداشت مدیر و مسئول فنی یک مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان در شیراز

پس از بازداشت اعضای هیات امنای مرکز خیریه معروف شیراز، که اکنون با وثیقه‌های میلیاردی آزادند، مدیر و مسئول فنی مرکز نگهداری اعصاب و روان مهریاران این شهر نیز در بازداشت به سر می‌برند.

م.ر مدیریت و س.پ مسئول فنی مرکز توانبخشی مهر یاران این شهر به دلیل ترخیص سرخود بیمار اعصاب و روان متهم که به دستور مقامات قضایی در این مرکز نگهداری می‌شد، از سوی قاضی پرونده بازداشت شده‌اند.

عدم نظارت بهزیستی در استان فارس و شهر شیراز بر مراکز توانبخشی مورد تازه‌ای نیست به نحوی که هر دم از این باغ بری می‌رسد اما مسئولان بهزیستی استان بر لب میز نشسته و گذر پست را نظاره‌گرند!

دلایل ضعف نظارت را باید در آنجایی جستجو کرد که مدیر کل این استان همسو با سیاست‌های پوپولیستی رئیس سازمان و با سوء‌استفاده از تعدادی از تشکل‌های استان، یکشنبه‌های تعاملی را راه‌اندازی می‌کند تا با بازی دادن و سرگرم کردن آنان، سرپوشی بر روی ناتوانی‌ها و کم‌کاری‌های خود بگذارد.

اگر قادری به جای حکم بر سر نهادن و دادن معاونت توانبخشی به فردی فاقد تجربه و تخصص لازم و مدیرکلی استان فارس به فردی خنثی به دنبال افراد کاربلد و راهکاری تخصصی نظارت می‌رفت امروز شاهد اتفاقات زنجیره‌وار ناخوشایند در بهزیستی استان فارس نبودیم!

چه بسا استان‌های دیگری که حوادث ناخوشایند بهزیستی آنها در بی‌خبری و عدم اطلاع‌رسانی لازم مخفی می‌ماند.

ای کاش قادری به جای جلسات مرتب هفتگی با نمایندگان مجلس و دیگر کسانی که می‌توانند واسطه حفظ عنوانش شوند همراه با دکتر عباسی معاون توانبخشی، در بازدیدهای بی‌خبر و تصادفی، سری به مراکز می‌زدند و اعلام می‌کردند که آیا حاضرند معلول، سالمند یا بیمار روانی منتصب به خود را در مراکز تحت نظرشان نگهداری کنند؟!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا