فوت یک سالمند به دلیل تعلل بهزیستی شیراز در تعطیلی مرکز سالمندان زاگرس

تعلل بهزیستی شیراز در تعطیلی مرکز سالمندان زاگرس منجر به مرگ یک سالمند شد

روز یکشنبه ۷ خرداد ماه مدیران بهزیستی شهرستان شیراز و معاونت توانبخشی بهزیستی استان فارس پس از گذشت نزدیک به ۶ ماه از اعلام صدور رای در خصوص تعطیلی دائم مرکز نگهداری سالمندان زاگرس اقدام به تعطیل کردن و انتقال سالمندان به مراکز دیگر نمودند.

تعجیل یکباره در بستن مرکز در حالی صورت گرفته بود که دو روز پیش از این اقدام، یکی از ساکنان مقیم در مرکز فوت شده بود!

مرکز زاگرس سال گذشته پس از مقاومت در برابر تعطیلی و استنکاف از رای کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی استان فارس جهت تعطیلی ۳ ماهه به دلیل فوت یک سالمند معلول شنوایی به سبب سقوط از ارتفاع از بالکن بی حفاظ، اقدام به بردن پرونده به بهزیستی کشور نمود که در آنجا با حکم تعطیلی دائم به دلیل کثرت و شدت تخلفات روبرو شد و پس از شکایت به مراجع قضایی حکم تعطیلی دائم صادر گردید. اما در این مدت بهزیستی شهرستان شیراز علیرغم ابلاغ حکم کوچکترین اقدامی جهت تعطیلی مرکز ننمود. تا اینکه روز ۷ خرداد با تمام توان و نیروهای خود از جمله حراست، بازرسی، کارشناسان معاونت توانبخشی، واحد توانبخشی بهزیستی شیراز، مجتمع گلریز خاتمی، تاسیسات، خدمات، نقلیه، نگهبانی و همچنین کارشناسان اداره کل بهزیستی فارس به تعطیلی مرکز اقدام نمود.

اکنون بهزیستی باید حداقل به چند پرسش پاسخ شفاف دهد;

۱. چرا بالکن طبقات مرکز برخلاف مقررات و دستورالعملها حفاظ نداشت و بهزیستی طی سالها مرکز را مجبور به رعایت مقررات نکرده بود؟

۲. دلیل تعلل ۶ ماهه بهزیستی شیراز در تعطیلی این مرکز چیست؟

۳. آیا مقصران تعلل در تعطیلی مرکز مشخص شده و با آنان برخورد شده است؟ اگر خیر چرا؟

۴. در زمان انتقال ساکنین مشخص شده که بسیاری از این افراد پرونده کمیسیون پزشکی بهزیستی شیراز را نداشته اند! چگونه با وجود بازرسی و نظارت بهزیستی چنین چیزی ممکن است؟

نکته آخر؛ بهزیستی به دلیل تعارض منافع، متولی مناسبی برای نظارت بر هیچکدام از مراکز تحت پوشش خود نیست و باید نظارت و بازرسی از تمام مراکز به وزارت بهداشت و مشخصا سازمان نظام پزشکی سپرده شود. در غیر این صورت همچنان شاهد اتفاقات تلخی در این مراکز خواهیم بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا