کلاه گذاری بهزیستی سرمعلولان

می‌دونستی بهزیستی تو همین چند سال به جای حداقل دستمزد که امسال ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومنه، به ۲۲۰ هزار نفر، هر سه ماه یک‌بار ۶۰۰ تومن از قرار ماهی ۲۰۰ تومن از بابت ماده ۲۷ پرداخت می‌کنه و کلاه گشادی سر همه‌( به غیر از کمپین) گذاشته تا صداشون درنیاد!؟

اونی که این مبلغ رو می‌گیره خوشحاله و فکر می‌کنه برنده‌ست و اونی که این مبلغ رو نمی‌گیره ناراحته و فکر می‌کنه بازنده‌ست و آرزوش شده گرفتن همین مبلغ.

بهزیستی به همین راحتی با یه تیر سه تا هدف زده؛ اولا ادعا می‌کنه ماده ۲۷ رو اجرا می‌کنه-هر چند با مبلغ کم- دوما عده زیادی رو خوشحال کرده با القاء برنده بودن، سوما یه جمعیت چند صد هزار نفری رو با امید گرفتن این مبلغ ناچیز، بدون هیچ اعتراض جدی‌ای پشت‌نوبت نگه‌داشته و صداشونم در نمیاد!

حالا کی بازنده‌ست؟!

اما نکته مهمتر اینه که بهزیستی در شکایاتی که از طریق دیوان بابت ماده ۲۷ علیه خودش میشه چنان دفاع می‌کنه که نگو و نپرس. بهزیستی به بهانه‌های مختلف از جمله کمبود بودجه و دهک بالای معلولان، دنبال اینه که حق معلول به نفع دولت تضییع بشه! چون اگه محکوم بشه و این مبلغ رو پرداخت کنه مجبور میشه از بودجه‌‌های دیگه سازمان برای این جریان هزینه کنه و یا به دولت فشار بیاره که بودجه بیشتری بهش بده و چون نمی‌خواد عملکردش مورد انتقاد دولت قرار بگیره، تا جایی که بتونه در مقابل شکایات و جنبش حق‌خواهی معلولان مقاومت می‌‌کنه!

حالا متوجه شدی چرا تو اتاق فکر بهزیستی علیه کمپین شایعه درست می‌کنن و توی تجمعات به معترضان ده میلیون کمک مالی در ازای تجمع نکردن پیشنهاد می‌دن؟‌!

نقش تشکل‌های معلولان در وضعیت فعلی چیه؟! با ما همراه باشید…

بخون و آگاه شو و آگاهی رو نشر بده تا همه با هم برای حق و‌ حقوق‌مون حرکت کنیم!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا