از نفرات برگزیده جشنواره شناخت سعدی سازمان سما تقدیر به عمل آمد

به همت دو مدرسه دخترانه ابتدایی و متوسطه سما در روز شنبه هفدهم اردی‌بهشت، از سیزده کودک و نوجوان راه یافته از مدارس استان به مرحله کشوری جشنواره شناخت‌ سعدی سازمان سما با حضور دو استاد برجسته، استاد علی رضایی و دکتر اسدالله نوروزی و همراهی مدیران فرهنگی استان سرکار خانم امینه دریانورد، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛

سرکار خانم پروین پشتکوهی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ جناب آقای صادق ارشیا، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان؛ جناب آقای ابوذر دیوجان، معاون ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس؛ جناب آقای دکتر محمود صباحی‌زاده، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و دیگر مدیران و کارشناسان فرهنگی استان تقدیر گردید.

در این جلسه که در سالن اجتماعات سازمان سما برگزار شد، بعد از خوانش نیایشی از بوستان سعدی، امیرحسین والا، گرداننده این برنامه با بیان اینکه موفقیت کودکان و نوجوان هرمزگانی و کسب مقام‌های کشوری در سال گذشته، موجب ایجاد شوق مضاعفی در دوره جدید این جشنواره شده است، بیان داشت: حضور مدیران ارشد فرهنگی و استادان برجسته ادبیات استان در این محفل بسیار ارزشمند است و قطعا باعث تقویت روحیه دانش‌آموزان برای حرکت در این‌ مسیر خواهد شد.

دکتر محمود صباحی‌زاده با خیرمقدم به حضار و مدیران حاضر در جلسه، با ستایش تلاش و همت کودکان و نوجوانان در فراگیری ادبیات، به ویژه آثار برگزیده سعدی، ضمن برشمردن برخی از آثار بازنویسی شده برای کودکان گفت: سعدی در ادبیات تعلیمی جزو شاعران بی بدیل شعر فارسی قرار دارد و از این حیث، نمی‌توان کسی را همانند او دانست.

در ادامه برنامه استاد علی رضایی، چهره شاخص فرهنگ و هنر استان هرمزگان، با شرح ویژگی‌های ادبیات سعدی و ویژگی شعر آن در قیاس با دیگر شاعران بیان داشت: بسیاری می‌گویند سعدی به زبان امروزی ما سخن می‌گویند اما به قول محمدعلی فروغی، این ما هستیم که همچنان به زبان سعدی سخن می‌گوییم.

در بخشی دیگر از این محفل، دکتر اسدالله نوروزی، استاد برجسته ادبیات دانشگاه هرمزگان با بیان مثالهایی از ویژگی‌های بارز شعر سعدی عنوان کرد: من پیشنهاد میکنم در هر سال تحصیلی حداقل یک بار به طورکامل از گلستان و بوستان سعدی، روخوانی شود.

در ادامه برنامه دانش‌آموزان برگزیده در مقطع ابتدایی و راه یافته به مرحله کشوری به نامهای آسا عسکری، کیارش خوش ودود، شایلین شکراللهی، کیان فتاحی، آلما رستگار جو، سیده دینا سلامی، با اجرای سومیتا والا؛ به خوانش حکایتهایی از گلستان و بوستان و غزلیات سعدی پرداختند. همچنین دانش‌آموزان برگزیده در مقطع متوسطه و راه یافته به مرحله کشوری به نامهای لوا قنواتیان، فاطمه سالمی، آریانا ابراهیمی، آنیسا میری، سپیده بردبار، مهرو زراعت‌کار نیز با حضور نمادین در کلاس درس ادبیات معلم خود، سرکار خانم مریم سیدافقهی حکایتهایی از گلستان و بوستان و غزلیات سعدی را خواندند.

در بخشهای دیگری از این برنامه نیز نگار ابراهیمی باصره، نگین ابراهیمی باصره، سدنا هاشم پور، یسنا حاج علیزاده، الیانا دبیر، محمدهانی چشم پیش، علی اصغر قریشی و رادین خلیلی حکایت قدر عافیت از گلستان سعدی را به صورت نمایش برای حضار اجرا کردند. همچنین ترانه شجاعی نیز در این محفل به اجرای قطعاتی با سنتور پرداخت و آخرین بخش ِ خوانش این برنامه نیز مناجاتی از سعدی شیرازی بود.

در پایان این محفل علاوه بر تقدیر از سیزده کودک و نوجوانان راه یافته به مرحله کشوری با اهدای لوح تقدیر و تندیس سعدی، از نه شرکت کننده دیگر به نامهای سپهر دهقانی، سینا دهقانی، مهرآرا کاکوان، امیرعلی رستگارجو، الینا امامزادی، ماهان بحرینی مقدم، آیلا نوروزی، آرشیدا رمضان مظفری و رادین خلیلی که موفق به حضور در مرحله استانی شده بودند نیز تقدیر به عمل آمد.

همچنین به پاس قدردانی از تلاش های فرهنگی و حضور موثر و حمایتگر مدیران و چهره‌های شاخص استان، توسط هشت کودک برگزیده تندیس یادبودی به استاد علی رضایی؛ دکتر اسدالله نوروزی؛ سرکار خانم امینه دریانورد؛ سرکار خانم پروین پشتکوهی؛ جناب آقای صادق ارشیا؛ جناب آقای محمود صباحی زاده؛ سرکار خانم ملیحه غریبی، مدیر مدرسه دخترانه دوره متوسطه سما و سرکار خانم پریسا پاسلار، مدیر مدرسه دخترانه دوره ابتدایی سما اهدا شد.

قابل ذکر است در طول مراسم تابلوخطی از یکی از اشعار سعدی بر روی بوم، توسط خانم معصومه رئیسی، معلم هنر مدرسه سما، ترسیم شد که از طرف مجتمع مدارس دخترانه سما به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیم گردید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا