بی‌حرمتی به جامعه رسانه‌ای هرمزگان در مرکز واکسیناسیون گمرک/فتنه‌گر اعظم در پوستین دانشگاه علوم پزشکی برکنار شود

در حالی که بعدازظهر امروز شماری از اهالی رسانه هرمزگان طبق نوبت قبلی قرار بر تزریق واکسیناسیون کرونا در مرکز واکسیناسیون شهید رجایی بندرعباس متعلق به اداره کل گمرک استان هرمزگان داشتند با پرخاشگری مدیر روابط عمومی این این اداره کل مواجه شدند، این رفتار اهانت‌آمیز سبب شد تا کادر سلامت حاضر در این مرکز نیز دست از کار کشیده و این مرکز تعطیل شود.

خبرگزاری تسنیم در تشریح واقعه نوشت: ماجرای واکسیناسیون خبرنگاران استان هرمزگان با پیچیدگی‌های زیادی روبرو شده و عدم همکاری دانشگاه‌ علوم پزشکی استان با خبرنگاران و روابط عمومی استانداری سبب شد این مسئله به یکی از مباحث مهم این روز‌های خبرنگاران تبدیل شود.

در حالی که خبرنگاران در نقاط مختلف کشور با احترام مسئولان مربوطه در حوزه بهداشت و درمان واکسن نوبتی خود را دریافت کردند اما واکسن خبرنگاران هرمزگانی در روزهای اخیر در پیچ و خم مکاتبات اداری مانده و تلاش‌های مستمر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان و مکاتبات روابط عمومی استانداری با دانشگاه علوم پزشکی استان بی‌نتیجه ماند و همین امر موجب اعتراض بخش مهمی هر خبرنگاران استان شد.

با پیگیری‌های مختلف مقرر شد با هماهنگی روابط عمومی استانداری بخشی از خبرنگاران عصر امروز در یک مرکز تجمیعی حاضر شده و دوز اول واکسن خود را دریافت کنند و باقی خبرنگاران تا روز یکشنبه هفته آینده واکسن تزریق کنند اما متأسفانه با حضور خبرنگاران در این مرکز شاهد برخورد بد عوامل و مسئولین مرکز از جمله روابط عمومی گمرک استان مواجه شدند.

روابط عمومی گمرک با اعتراض به واکسیناسیون خبرنگاران در مرکز تجمیعی متعلق به گمرک، مانع از تزریق واکسن به خبرنگاران شد که همین امر موجب شد خبرنگاران محل تزریق واکسن را ترک کرده و واکسن خود را دریافت نکنند.

این برخورد زشت و زننده با واکنش معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان و مدیرکل روابط عمومی استانداری مواجه و مقرر شد روابط عمومی گمرک برای ادای توضیحات در استانداری هرمزگان حاضر شود.

این نوع برخورد با خبرنگاران آن هم در آستانه روز خبرنگار به هیچ وجه قابل بخشش نیست و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه با عوامل این حرکت زشت برخورد کرده و از خبرنگاران استان عذرخواهی کنند و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با درک شرایط خاص و خطرناک خبرنگاران که برای بیان دغدغه و مشکلات مردم مجبور هستند در محیط‌های مختلف حاضر شوند نسبت به واکسیناسیون سریع خبرنگاران اقدام کند.

به نظر می‌رسد عذرخواهی رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و مسئولین ستاد کرونای استان و تسریع در امر واکسیناسیون این قشر کمترین حق خبرنگارانی است که از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا همراه ستاد کرونا و کادر بهداشت و درمان فعالیت کرده‌اند.

راضیه سالاری یکی از خبرنگاران حاضر در محل واکسیناسیون در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: رفتاری که در مرکز واکسیناسیون با خبرنگاران انجام شد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نمی‌توان آن را توجیه کرد.

وی افزود: خبرنگاران در سرد و گرم روزگار همراه مسئولین بوده‌اند و تمام رویدادها و اتفاقات استان خصوصاً در شرایط کرونایی را پوشش داده‌اند، بسیاری از خبرنگاران بارها کرونا را از سر گذرانده‌اند و این انصاف نیست که در شرایطی که هرمزگان در بدترین شرایط ممکن قرار دارند این میزان سنگ‌اندازی در واکسیناسیون خبرنگاران انجام شود.

سالاری تصریح کرد: خبرنگاران یکی از اقشاری هستند که فعالیت آنها موجب می‌شود کرامت مسئولین و مدافعان سلامت افزایش پیدا کند و این رفتار به هیچ وجه قابل قبول نبود و به همین جهت منتظر عذرخواهی رسمی مسئولان ذیربط هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا