واحدهای تولیدی ‌با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند/با توجه به پایان سال مالی، بانک‌ها با حداقل افراد در این خصوص پاسخگو باشند

با دستور استاندار هرمزگان و به دلیل شرایط قرمز شیوع کرونا در استان هرمزگان، ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های دولتی، سازمان‌ها، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و بخش اداری صنایع استان هرمزگان، روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه تعطیل خواهند بود.

دکتر فریدون همتی، عنوان کرد: به دلیل شرایط قرمز شیوع کرونا در استان هرمزگان، روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه، ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های دولتی، سازمان‌ها، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و بخش اداری و ستادی صنایع استان هرمزگان تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه هایی که مسئولیت پشتیبانی ستاد استانی مقابله با کرونا را بر عهده دارند از جمله استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های خدمات رسان و همچنین مراکز بهداشت و درمان، انتقال خون و ادارات پست باید با تمام قوا در محل خدمت حضور داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به پایان سال مالی، به تشخیص بالاترین مقام هر دستگاه، افراد محدودی در محل کار می‌توانند حاضر باشند و همچنین روسای بانک ها برای پاسخ به نیاز دستگاه‌ها که پایان سال مالی آنهاست، با حداقل افراد باید پاسخ بدهند و بانک‌ها با حداقل افراد پاسخگو باشند.

همتی تصریح کرد: بخش تولید فعال است اما واحدهای ستادی و اداری بخش تولید تعطیل خواهد بود.

وی گفت: ادارات بنادر، گمرکات و بخش نفت به صورت کشیک فعالیت کنند تا خللی در ارائه خدمات به مردم به وجود نیاید.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اعضای ستاد مقابله با کرونا و مدیریت بحران استان، باید در حالت آماده باش کامل باشند.

همتی تاکید کرد: عملیات اجرایی پروژه های عمرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی باید همچنان تداوم داشته باشد و پشتیبانی از پروژه های عمرانی از سوی مدیران دستگاها باید در روزهای تعطیل مانند روزهای کاری باشد.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی که مایحتاج مردم را تامین می کنند باید با تمام ظرفیت فعالیت کنند.

استاندار هرمزگان همچنین بر آماده باش کامل فرمانداری ها تاکید و تصریح کرد: مبادی ورودی و خروجی هر شهرستان باید توسط نیروی انتظامی و با نظارت فرمانداران به شدت کنترل و از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

همتی ضمن درخواست از مردم استان به منظور رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برای گذر از پیک فعلی و خطرناک کرونا در هرمزگان، اظهار داشت: اگر طی تعطیلات هفته جاری، مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت لازم را داشته باشند و با رصد میدانی مشخص شد در رعایت دستورالعمل ها خوب عمل شده است، برای روز شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار هرمزگان با گلایه از کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، بیان داشت: مردم باید به خطرات ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت کنند و در بیمارستان‌ها حال آنهایی که مبتلا شده اند را ببینند، تا متوجه خطر واقعی ویروس کرونا شوند.

گفتنی است، پیش از این و با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، تمامی صنوف گروه ۲، ۳ و ۴ و مشاغل غیرضروری در هرمزگان تعطیل شده بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا