آل عبایی: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی،رسالت بسیار مهمی در کشور و هرمزگان دارد

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بهره‌وری و تولید و از طرفی با امنیت غذایی مردم سر و کار دارد و هر دو مورد ذکر شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی تاکید شده است، گفت: سازمان نظام مهندسی مهم ترین وظیفه اقتصادی در کشور را دارد.

سید حسین العبایی (آل عبایی) کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هرمزگان من، اظهار کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دارای وظایف وسیعی و از طرفی دارای حوزه های مختلفی اعم از کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، شیلات و … که این جایگاه مستلزم وجود دانش های مختلف است.

وی افزود: برای موفق بودن در شورای نظام مهندسی و منابع طبیعی باید فرد مشورت پذیر باشد و از طرفی به دنبال این باشد که از افراد مختلف در امورات یاری گیرد و همت لازم برای به کار بستن و پیگیری آن را داشته باشد.

آلعبایی ادامه داد: مهم ترین بانکی که در دسترس داریم که میتوان برای پیشبرد وظایف ذاتی سازمان نظام مهندسی بکار گرفت، خود اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می‌باشند، که دارای تخصص های مختلفی در این حوزه می‌باشند و قطعا هر یک از اعضاء دارای ایده ها و پیشنهادات متنوعی در این زمینه هستند،که میتوان در حوزه های مختلف مربوطه از آن استفاده کرد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بهره‌وری و تولید و از طرفی با امنیت غذایی مردم سر و کار دارد و هر دو مورد ذکر شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی تاکید شده است، پس باید با حساسیت و جدیت کامل اهداف و وظایف سازمان را دنبال کنیم به شکلی که بهترین نتیجه را بگیریم.

آلعبایی ابراز کرد: با وجود جنگ اقتصادی همه جانبه دشمن، کشور ما در شرایط نابسامانی قرار گرفته است از جمله کاهش ارزش پول ملی، در این شرایط ما چند اقدام مهم را باید انجام دهیم که یکی از آنها تقویت تولید و در نهایت صادرات که به بالا رفتن ارزش پول ملی ما کمک می کند،از موقعیت استان هرمزگان و مرزهای آبی آن می‌توان بهترین استفاده از آن را داشت و همچنین از ارزان ترین حمل و نقل که حمل و نقل دریایی می‌باشد برخوردار هستیم،از این جهت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می‌تواند نقشه ویژه ای را با استفاده از اعضای خود و با همکاری اتاق بازرگانی و خانه کشاورز و صنف کشاورزی و.. بهترین موقعیت را داشته باشد.

وی ادامه داد: نظام مهندسی می‌تواند در این بین برای نقشی که در حوزه صادرات ایفا می‌کند ذینفع باشد و باعث اشتغالزایی و تقویت اعضا خواهد شد، با توجه به عدم کامل بودن چرخه تولید و تامین کالا و خدمات، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با آموزش و تسهیل امور برای سرمایه‌گذاران و کشاورزی هایی به عنوان نمونه توسط اعضای نظام مهندسی که هر کدام به نوبه خود کارشناسان حوزه کشاورزی هستند خلا های این چرخه تکمیل میشود، ما در حوزه شیلاتی هزاران هکتار تولید میگو داریم اما آیا برای صنایع تبدیلی و سردخانه یا حتی تامین خوراک لارو میگو همه اینها را می‌توانیم در استان به قدر کافی داشته باشیم که هم باعث سود رسانی به بهره‌برداران حوزه شیلاتی و از ضرر آنها جلوگیری شود و به طور کلی چرخه کالا و خدمات را تکمیل کنیم.

آل عبایی مطرح کرد: به طور مثال در حال حاضر کشور در تامین گوشت به هر شکل با مشکلاتی مواجه است و ما مجبور به واردات مقادیر زیادی از گوشت باشیم، یکی از علت ها خشکسالی است که کشور دچار آن است، همانطور که از آب‌شیرین کن ها برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده می‌شود می‌توانیم با حمایت هایی برای مصارف کشاورزی نیز استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: هر چند شاید نتوان سلامت سازمانی را جز برنامه بحساب آورد، اما قطعاً جزو مهمات است، سلامت سازمانی فقط این نیست که باندبازی و رانت نداشته باشیم یا رشوه نگیریم، سلامت سازمانی یعنی تا حد توان برای اجرای توان و اهداف ذاتی سازمان حرکت کنیم.
منبع: هرمزگان من
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا