بررسی‌ آئین‌نامه ماده ۲۷ در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت

مدیر کمپین معلولان از تجدیدنظر در آئین‌نامه ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان توسط‌ سازمان بهزیستی خبر داد.

بهروز مروتی گفت: در جلسه مشترکی که ظهر امروز با معاونان و مسئولان سازمان بهزیستی در خصوص آئین‌نامه ماده ۲۷ قانون معلولان داشتیم، معاونان این سازمان با بررسی آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان موافقت کردند‌.

وی گفت: در این جلسه که به دنبال تجمع اعتراضی معلولان که دهم اردیبهشت مقابل این سازمان صورت گرفت برگزار شد‌، مسأله محدودیت افراد مشمول ماده ۲۷ از طرف کمپین معلولان مطرح شد‌ و مسئولان بهزیستی‌ قول  مساعد دادند‌ تا موضوع با فوریت در دستور کار  بهزیستی قرار گیرد‌.

مروتی در این جلسه با برشمردن ایرادات آئین‌نامه ماده ۲۷، محدود‌ سازی مشمولان این ماده را اجحاف بزرگی در حق معلولیت‌های شدید و خیلی شدید دانست و پیشنهاد کرد این‌ آئین‌نامه از هیأت دولت پس‌ گرفته شود و به جای آن دستورالعمل داخلی توسط بهزیستی تدوین گردد.

در پایان و پس از بیان نظرات کارشناسان حاضر در جلسه، با نظر مثبت دکتر عباسی معاون توانبخشی و انجلاسی معاون توسعه مدیریت و منابع بهزیستی مقرر  شد هفته بعد یک نوبت جلسه بین خود مسئولان بهزیستی و سپس جلسه‌ای با حضور تشکل‌های معلولان برای شنیدن نظرات مختلف برگزار شود.

گفتنی است این جلسه با حضور آنجلاسی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر عباسی معاون توانبخشی، چوبکار کارشناس دفتر حقوقی، دکتر باغ علیشاهی سرپرست دفتر امور توانبخشی و رحمانی کارشناس حوزه توانبخشی برگزار شد‌‌.

خاطرنشان می‌سازد سال گذشته بهزیستی آئین‌نامه ماده ۲۷ را با هدف کاهش افراد مشمول این ماده از قانون حمایت از حقوق معلولان را برای تصویب به هیئت دولت ارسال کرد و در نوبت بررسی می‌باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا