هزینه ساخت هر مترمربع خانه در بندرعباس چقدر است؟

در ماههای اخیر قیمت هر متر مربع خانه در بندرعباس بسته به نوع منطقه از 20 تا 66 میلیون تومان متغیر بوده است. البته این جدای از املاک خاص و رویایی است که گاه تا متری 250 تا 300 میلیون تومان با چشم انداز دریا در بندرعباس نیز قیمت گذاری می شوند.

محمد صادق علیزاده از سازندگان مسکن و عضو انجمن انبوه سازان در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: مبلغی که برای ساخت مسکن ملی در بندرعباس بین ۷ تا ۸ میلیون تومان به ازای هر متر مربع برای ساخت در نظر گرفته شده قیمت متعادل و معقولی است.

وی با بیان این که اگر زمین رایگان در اختیار مرم قرار گیرد، عملا قیمت مسکن در بندرعباس کاهش چشمگیری می یابد، خاطرنشان کرد: قیمت یک واحد ۸۵ متری به شرط زمین رایگان با مصالح مناسب و خوب در قالب طرح مسکن ملی حدود ۷۰۰ میلیون تومان تا ۸۰۰ میلیون تومان در می آید که می تواند با وام مسکن بسیاری از مردم را صاحب خانه کند.

علیزاده همچنین ادامه داد: بلندمرتبه سازی در طرح های مسکن ملی شاید درست نباشد و نظرات و ایده های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما حقیقت آن است که برای شهری مانند بندرعباس بهتر است که قطعات بصورت دو طبقه شمالی و جنوبی در نظر گرفته شود که مردم بتوانند فضای کافی لااقل مانند حیاط برای فرزندان خود در اختیار داشته باشند.

وی با طرح این مسأله که نباید زمین های خوب شهر در بندرعباس فریز شوند و باید استانداری و اداره کل راه و شهرسازی این زمین ها را در خدمت اقتصاد شهر قرار دهند، اضافه کرد: هیچ وقت قیمت مسکن در بندرعباس تا این اندازه بالا نبوده و این روند مرتب در حال افزایش است و طرح مسکن ملی برای مهار این وضعیت تدبیر شده تا بتواند قیمت مسکن در برخی مناطق شهر بندرعباس را که تا متری ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان نیز افزایش داده، مهار کند.

این کارشناس حوزه مسکن همچنین از صنایع خواست تا با پیگیری از استانداری و راه وشهرسازی در بندرعباس به طرح های مسکن ملی در قالب طرح های تعاونی مسکن خودشان کمک کنند.

علیزاده با بیان این که طراحی مسکن برای کارگران صنایع آنهم در شهرک علوی در ۴۵ کیلومتری بندرعباس کار اشتباه و ناپخته ای است که مسؤولان امر مرتبا بر آن تأکید دارند، خاطرنشان کرد: کارکنان صنایع می توانند در طرح های مسکن ملی در نقاط مختلف شهر بندرعباس، منازل بلندمرتبه خوب و مناسبی بسازند و کیفیت و تراز ساخت و تصویر شهری را ارتقا دهند و این که آنان را بخواهیم به زور به سمت شهرک علوی سوق دهیم، کار اشتباهی است که قطعا استقبالی نیز نخواهد شد.

وی ادامه داد: کارگری که یک روز کامل را شیفت گذرانده، می خواهد در شهر به همراه خانواده اش گشت و گذاری داشته باشد و از امکانات هرچند محدود شهر بندرعباس استفاده کند و نمی شود او را به بیابان بی آب و علف و بدون امکاناتی همچون شهرک علوی هُل داد و مرتبا از صنایع خواست تا در آنجا برای نیروهایشان منزل مسکونی بسازند و از فرم ج آنها برای دریافت زمین استفاده کنند.

علیزاده درباره کیفیت زندگی شهری در بندرعباس نیز گفت: بندرعباس شهری با کیفیت پایین است چرا که فضای سبز کافی در آن وجود ندارد و در عین حال بسیاری از محرومیت های این شهر پشت دریایی بودن آن مخفی شده اما واقعیت آن است که کیفیت ارائه خدمات شهری نیز بسیار ضعیف است و حتی در گران ترین نقاط شهر نیز شاهد آن هستیم که زباله های فراوانی با بوی بد در محله از ساعت ۷ شب تلنبار شده و گاهی تا دو سه روز هنوز زباله یک شب در یک محله ای جمع آوری نشده و اینها کیفیت زندگی شهری را در بندرعباس کاسته است و اگر چه در سال های اخیر کارهای خوبی صورت گرفته اما راه طولانی در پیش است.

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا