کشور در این مدت بدون تکیه به ارز حاصل از فروش نفت و با اتکا به اقتصاد مقاومتی اداره شد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه چهار سال دولت دوازدهم، بی‌نظیرترین دوران به لحاظ توسعه همه جانبه در هرمزگان بوده است، گفت: این اقدامات در هرمزگان و سراسر کشور، با وجود جنگ تمام عیار اقتصادی، انجام و کشور بدون تکیه به ارز حاصل از فروش نفت و با درآمدهای مالیاتی، صادرات غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی اداره شد و زیرساخت های کشور و استان هرمزگان تقویت و توسعه یافت.

دکتر فریدون همتی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی “صبح بخیر ایران” از شبکه یک سیما، با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و شیلاتی استان هرمزگان، عنوان کرد: با اقدامات انجام شده، در حال حاضر هشت هزار هکتار مزارع پرورش میگو با ۳۲ هزار تن تولید میگو در هرمزگان فعال و ۱۰ هزار هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: همچنین سایت جدید ۱۰ هزار هکتاری پرورش میگو در شهرستان بندرلنگه با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فعال خواهد شد که می‌تواند سالانه ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به انجام ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق بندر شهید رجایی بندرعباس و وجود ۷۱ بندر کوچک، متوسط و بزرگ، ۱۴ جزیره، دو منطقه آزاد، صنایع بزرگ و شش پالایشگاه در هرمزگان، افزود: ۶۰ درصد بنزین کشور در هرمزگان در حال تولید است.

همتی به اقدامات توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: خط انتقال نفت از گوره به جاسک و پایانه صادرات نفت در جاسک به عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک کشور به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین دو مجموعه پتروپالایش در سواحل مکران در شهرستان جاسک در حال احداث است.

وی گفت: میزان تولید برق در استان هرمزگان به سه هزار و ۹۷۲ مگاوات افزایش یافته و همچنین صنعت شیرین سازی آب دریا در هرمزگان بومی شده و در حال حاضر ۹۵ میلیون متر مکعب آب شرب پایدار از طریق آب شیرین کن ها در هرمزگان در حال تولید است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه چهار سال دولت دوازدهم، بی‌نظیرترین دوران به لحاظ توسعه همه جانبه در هرمزگان بوده است، خاطرنشان کرد: این اقدامات در هرمزگان و سراسر کشور، با وجود جنگ تمام عیار اقتصادی، انجام و کشور بدون تکیه به ارز حاصل از فروش نفت و با درآمدهای مالیاتی، صادرات غیرنفتی و اتکا به اقتصاد مقاومتی اداره شد و زیرساخت های کشور و استان هرمزگان تقویت و توسعه یافت و آمادگی دارم این اقدامات و عملکرد بی‌نظیر دولت در استان هرمزگان را با ارائه آمار و ارقام و مستندات در مناظره‌ای مطرح و اثبات کنم.

همتی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی همواره در انتخابات حضور پرشور و گسترده داشته‌اند، اظهار داشت: در این دوره نیز مردم در استان هرمزگان و همچنین در سطح کشور، مشارکت خوبی در انتخابات خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در استان هرمزگان آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم وجود دارد و همه تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامتی مردم برگزار می‌شود و افزایش شعب اخذ رأی از جمله این تدابیر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا