مولدسازی یعنی چوب حراج به کل مملکت دارد تصویب می‌شود در مجلس

اکنون که شهر شلوغ است، ملت شریف ایران آگاه باشید؛ دولت و مجلس در حال تصویب ‎مولدسازی در بودجه امسال و مجوز فروش ۱۰۸ همت از املاک و اراضی دولتی هستند که در بودجه جاری قرار می‌گیرد. ۵ همت حق‌الزحمه هم به اعضای کمیته تعلق می‌گیرد. اعضای کمیته ‎مولدسازی عبارتند از ‎مخبر ‎خاندوزی ‎وحیدی ‎بذرپاش داوود منظور و نمایندگان ‎قالیباف و ‎اژه‌ای که در این طرح غیرقابل تعقیب قضایی هستند. اگر طرح ‎مولدسازی مورد تایید رهبر است چرا می‌خواهید به تصویب مجلس برسانید؟ و اگر رهبر مخالف اجرای طرح ‎مولدسازی است، چرا دنبال تصویب آن در مجلس هستید؟

چرا خبرگزاری‌ها نامه احمد توکلی⁩ که خواستار رد کامل‌ مصوبه مولدسازی⁩
در برنامه هفتم توسعه بود، را منتشر نکردند؟

درخواست احمد توکلی از نمایندگان مجلس برای عدم تصویب طرح مولدسازی در برنامه هفتم توسعه: اگر زمین‌های دولتی را بفروشید با بحران قیمت زمین و مسکن، مردم تا ۱۳۵ سال صاحب خانه نمی‌شوند‌.

دولت می‌خواهد طرح مولدسازی را روز دوشنبه در برنامه هفتم توسعه، قانونی کند و باید جلوی آن را بگیریم وگرنه ایرانی‌ها دیگر هیچ‌ وقت صاحب مسکن نمی‌شوند!

‏۱-رهبری تاییدش را از طرح مولدسازی پس‌گرفته، پس چگونه از دوشنبه آن را در صحن مجلس به رای می‌گذارید؟

‏۲-دولت تاجر نیست که زمین را خریده و بخواهد به بالاترین قیمت بفروشد؛ خریدار زمین‌های دولتی، ملاک هستند و با انحصار زمین در دست آنها، قیمت ملک بالاتر می‌رود و یک ایرانی تا ۱۳۵ سال پس‌انداز هم نمی‌تواند صاحب ملک شود

۳-پول فروش اموال دولتی را داخل بودجه می‌برید در حالی که احمدی‌نژاد ۱۱۹ هزار میلیارد تومان، شرکت دولتی را فروخت و پولش را در بودجه ریخت اما کشور متضرر شد

۴-هیات مولدسازی، تیم روئین‌تن هفت نفره است و طرح مولدسازی مصداق فساد و کاپیتولاسیون است؛ هیچکس نمی‌تواند با مصوبات آنها مخالفت کند؛ انتقاد از آنها جرم است و می‌توانند هر قانونی را نقض کنند؛ این؛کاپیتولاسیون نیست؟

۵-هیات هفت نفره روئین‌تن فقط در بودجه امسال باید ۱۰۸ هزار میلیارد تومان زمین دولتی بفروشد و پولش را در بودجه بریزد؛ پورسانت پنج درصدی این ۷ نفر معادل ۵۴۰۰ میلیارد تومان است!

۶-دولت چه ابزاری جز زمین خدادادی رایگان در اختیار دارد که بتواند بوسیله آن قیمت تمام‌شده مسکن را کاهش دهد و مردم را از بی‌خانمانی برهاند؟

۷-هفت روئین­‌تن حق دارند تعیین قیمت کارشناسی را نادیده و اگر دلشان خواست، خود قیمت بگذارند! و هیچ نهادی حق نظارت بر تیم مولدسازی را ندارد.

۸-روئین‌تنان در دژ کاپیتولاسیون، هر کار صلاح ببیند، می‌کنند و از این سازوکار خیر و صلاح برای ملت زائیده نمی‌شود، بجز شر و فساد !
 
۹- فروش زمین‌های دولتی به ثروتمندان و انحصار زمین در اختیار تجار و ملاکان، سبب می‌شود طبقه مستضعف و متوسط هیچگاه صاحب خانه نشوند.

۱۰- دولت باید با زمین رایگان دولتی، ‌هزینه زمین را از قیمت ملک حذف کند؛ نه اینکه زمین‌های دولتی را بفروشد. مسکن، نان نیست که بشود سر در ظرف خاکروبه کرد و آن را از میان آشغال‌ها جست و بچه‌ها را از گرسنگی رهاند. نمایندگان مجلس اگر مانند مردم مجبور می‌شدید، فریاد شما هم به آسمان می‌رسید.

مردم توانایی خرید زمین عرضه‌ شده دولتی را ندارند و ثروتمندان، مشتری زمین‌های دولتی هستند؛ پس اغنیا با تملک زمین‌های دولتی در بازار حاکم و متوسطان و ضعیفان را از دایره متقاضیان بیرون می‌کند.

تذکر آیین‌نامه‌ای توکلی به نمایندگان مجلس
چرا شما این مصوبه را در جوف موادی از برنامه هفتم گنجاندید؟ یا این مصوبه هنوز اعتبار دارد. با این وجود رأیی که گرفته شده است چه در دولت و چه در کمیسیون تلفیق، نامشروع و غیرقانونی است. اگر اعتبار ندارد علی‌القاعده باید رهبری تأیید خود را پس گرفته باشد در این صورت شما امری که رهبری تاییدش را پس گرفته باشد چگونه به رأی می­‌گذارید. بر فرض استمرار اعتبار جواز مدت آن را حتی یک روز نمی‌توانید اضافه کنید و مثلاً آن را به دوسال و یک روز برسانید چه برسد که به آن ۵ سال بیفزایید و با گنجاندن آن در برنامه پنج ساله اصلاح آن را نیز در سخت‌ترین حالت یعنی کسب دوسوم آرای نمایندگان حاضر منوط کنید.

پس در هر دو حالت، دولت و مجلس در واقع آقای رئیسی نمی‌بایست این مصوبه ویرانگر که به نهادهای جامعه ضربه مهلک می‌زند را در لایحه ذکر می‌نمود و آقای عزیزی رئیس کمیسیون نیز که آدم با سابقه‌ای در این زمینه است باید مواد مربوط به این مصوبه را از لایحه خارج کند. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا