شهردار بندرعباس: طرح تفضیلی شهر بندرعباس منشا خیر و توسعه شهر خواهد شد

شهردار بندرعباس گفت: تصویب طرح تفضیلی شهر بندرعباس اقدام خوبی برای شهر محسوب می‌شود که منشا خیر و توسعه خواهد بود.

مهدی نوبانی در جلسه بازنگری طرح تفضیلی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای توسعه هر شهری داشتن طرح تفصیلی برای آن شهر است، بیان کرد: از آنجایی که طرح تفضیلی شهر بندرعباس از مهمترین عوامل توسعه شهر محسوب می شود این طرح سند توسعه شهر و طبق آن رفتارهای مدیریت شهری در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم می‌شود که باید بر اساس آن برای عمران و آبادانی یک شهر تلاش کرد.
شهردار بندرعباس گفت: طرح تفصیلی شهر بندرعباس مصوب سال ۱۳۶۹ بوده و این طرح از موارد معطل مانده از سال ۱۳۷۹ تاکنون بود و از سال ۱۳۹۲ بازنگری آن دوباره شروع شده که پس از پیگیری های فراوان شهرداری، شورای اسلامی شهر بندرعباس، استانداری هرمزگان و راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی مورد تصویب قرار گرفت.
نوبانی افزود: دراین طرح، بسیاری از مغایرت کاربری های اراضی و معابر که در طی سال های گذشته به دلایل مختلف قابل انجام نبوده و حقوق مالکانه افراد در نظر گرفته نشده بود مورد بازنگری صورت گرفت و امیدواریم با طرح جدید مشکلات شهروندان در خصوص کاربری اراضی و‌همچنین صدور اسناد به حداقل ممکن برسد.
این مقام مسئول بیان کرد: تصویب این طرح ، یکی از اقدامات بسیار خوبی است که می‌تواند نقش بسیار بالایی را در توسعه و پیشرفت همراه با عدالت شهر بندرعباس ایفا کند.
شهردار بندرعباس در پایان تصریح کرد: از آنجایی که یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی، زیست پذیری شهرها و کیفی‌سازی‌ زندگی است، بنابراین توجه به کیفیت محیط شهروندان و همچنین وضعیت کالبدی شهر و بافتهای فرسوده شهر از مهمترین اولویت های طرح تفصیلی بندرعباس است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا