استاندار هرمزگان‌ در نشست با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ضرورت تفویض اختیارات قانونی به استان ها در شرایط جنگ اقتصادی

استاندار هرمزگان بر ضرروت تفویض اختیارات قانونی به استان ها برای اتخاذ تصمیم آنی در شرایط حساس جنگ اقتصادی و به‌منظور کاهش مدت زمان تشریفات اداری ترخیص کالاها و مواد اولیه تولید تأکید کرد.

به گزارش اشکان نیوز ، فریدون همتی در نشست با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر نمایندگان مجلس، با بیان اینکه بررسی علل رسوب کالاها و روند طولانی تشریفات ترخیص کالاها یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود، عنوان کرد: مدیران حاضر در این نشست خواستار اختیارات بیشتر و تغییر قوانین به منظور تسهیل شرایط واردات و صادرات شدند که بتوانند در شرایط جنگ اقتصادی از این اختیارات استفاده کنند و مدت زمان تشریفات اداری واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید کاهش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر زمان تشریفات اداری در زمینه ترخیص کالاهای اساسی کاهش و مدت زمان حضور کالاها در گمرکات و بنادر کاهش پیدا کند، این کالاها سریع‌تر به دست مصرف کننده می رسد و مانع التهاب در قیمت ها می شود.

استاندار هرمزگان، آشنایی نمایندگان با درخواست های مدیران میدانی و عملیاتی را یکی از دلایل اصلی برگزاری این نشست عنوان و تصریح کرد: مدیران استانی با بیان دغدغه‌های مطرح شده در این نشست، تلاش داشتند نمایندگان مردم را نسبت به ضرورت تفویض اختیارات قانونی به استان ها و اصلاح قوانین دست و پا گیر ترغیب کنند.

همتی بیان داشت: مدیران عملیاتی در شرایط جنگ اقتصادی باید از اختیارات کافی و قانونی نیز برخوردار باشند که بتوانند به کمک کشور بیایند.

استاندار هرمزگان با اشاره به تدبیر مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تشکیل جلسه سران قوا برای حل مسائل کلان که نیاز به تصمیم و هماهنگی هر سه قوه دارد، گفت: وظیفه دولت، مجلس و قوه قضاییه این است که برای حل مشکلات مهم در کنار هم قرار بگیرند و باید در استان ها نیز مشابه چنین نشست هایی با حضور مدیران سه قوه برگزار شود که خوشبختانه در هرمزگان این رویه وجود دارد که لازمه همیشگی و به‌ویژه شرایط جنگ اقتصادی است و در سایه این هماهنگی و همدلی ها در هرمزگان که به نوعی نقش پشتیبانی کشور را نیز بر عهده دارد، اتفاقات خوبی رخ داده و در حال شکل گیری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا