دیدار شهردار بندرعباس با کودکان دارای اختلال اوتیسم

به مناسبت روز جهانی اوتیسم، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، فریده عامری سیاهوئی و یعقوب دبیری نژاد اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ،مهدی احمدی مدیر منطقه دو و جمعی از مدیران در بوستان آزاد شهر با کودکان دارای اختلال اوتیسم دیدار کردند.

نوبانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: شهرداری حمایت از کودکان دارای اوتیسم را وظیفه خود می داند و در تلاشیم که با حمایت های انجام شده برنامه های متداوم برای این عزیزان تدارک دیده شود.
در این دیدار مدیر مدرسه اوتیسم مهرجو ضمن تقدیر از همکاری های شهرداری منطقه دو ، به تشریح اقدامات انجام شده برای کودکان داری اوتیسم و مشکلات آنها پرداخت.
در انتها، آگاهی رسانی به شهروندان حاضر در بوستان آزاد شهر در خصوص اختلال اوتیسم توسط مربیان آموزش و پروش استثنایی و مدرسه اوتیسم مهرجو انجام گرفت.
اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این معلولیت رشدی به طور معمول در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود.
مبتلایان به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای مبتلایان دشوار می سازد و در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز از مبتلایان سر می زند.
در افراد مبتلا به اوتیسم حرکات تکراری دست زدن، پریدن، پاسخ های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می شود و ممکن است در حواس پنجگانه ( بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی)نیز حساسیت های غیر معمول نشان دهند.
اختلال اوتیسم در پسران شایع تر از دختران است.
سازمان ملل متحد هر سال روز دوم اوریل را روز جهانی اوتیسم نامگذاری کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا