مراسم شبانه تحلیف واما بحران مشروعیت

در حالی که فرماندار بندرعباس خبر از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر بندرعباس را در روز شنبه ۱۶ مرداد داده بود اما اکنون از فرمانداری خبر رسیده که این مراسم امشب برگزار می‌شود.

بد نیست به میمنت این تحلیف شبانه بپردازیم به یک سری پشت پرده‌ها؛
قدرت‌طلبان در پوشش نمایندگان مجلس دقیقاً ۱۰ ماه به شورای تازه رأی آورده پنجم فشار می‌آورند ، تا زیر بار انتخاب شهردار مورد نظر آنها بروند ، اما جواب نگرفتند بعد خواهان تعویض شهردار شدند که در همین راستا تلاش خود را گذاشتند تا همه دستگاه‌ها نظارتی از جمله وزارت کشور را «پای کار» بیاورند تا شورای پنجم را وادار به استیضاح و انتخاب شهردار مورد نظر آقایان کنند اما نتوانستند.

حدوداً ۱۳ ماه قبل یعنی پیش از تشکیل هیئت نظارت ، شاهد بودید که برخی از نمایندگان مجلس علنی در مصاحبه‌های خود و برخی دیگر با پیام‌های پنهانی به اعضای شورا گفتند ، که اگر با طرح استیضاح همراهی نکنید ، در انتخابات شوراها رد صلاحیت خواهید شد.

هدف از پرداختن به این موضوعات تأیید عملکرد شهرداری فعلی یا شورای شهر قبلی نیست بلکه تشریح مناسبات قدرت و سهم‌خواهی افرادی است که با رأی مردم مشروعیت پیدا می‌کنند بلکه شعار ما نه گفتن به پدرخواندگان قدیم و جدید است ، حال دو پرسش اساسی:

نمایندگان مجلس چگونه می‌توانند قبل از تشکیل هیئت نظارت در مورد رد صلاحیت اعضای شورا نظر دهند و آنها را تهدید به رد صلاحیت شدن هم کنند ؟

آیا شورای پنجم که بهای انتخاب خود را پرداخت و ۱۰ ماه مقاومت کرد ، می‌توان گفت مستقل است یا شورای جدید که با یک جلسه دارد تمام شعارهای خود را زیر پا می‌گذارند و تسلیم تعیین تکلیف انتخاب شهردار از سوی سیاسیون می‌شود؟

اعضای جدید شورای شهر هدف از ورق زدن صفحات تاریخ عبرت گرفتن شماست ، حتی با اینکه از دل همین سیاسیون هم بیرون آمده‌ باشید اما بدانید که نباید زیر بار فشارهای آنها بروید اگر همین نمایندگان مجلس به شما می‌گویند که مدیون آنها هستید ، توجه نکنید با طنابشان خود را درون چاه بدون بازگشت نیندازید این مطلب صحت دارد که اگر اعضا شورای پنجم را نمایندگان رد صلاحیت نمی‌کردند شما الان در شورا نبودید بنابر آمارهای اعلام شده نماینده ۲ تا ۶ درصد مردم هستید از سوی دیگر هم صندوق‌های رأی بازشماری نشده آرا با جزئیات شفاف اعلام نکردند به اضافه موضوعات دیگر.. مشروعیت شما اعضای فعلی شورا را تحت شعاع خودش قرار داده پیش افکار عمومی باید بتوانید اعتماد ۹۳ درصد دیگر مردم را کسب کنید ، این امر فقط با کنار زدن سیاسیون امکان پذیر خواهد بود در غیر این صورت اگر زیر بار خواسته‌های قدرت طلبان بروید آنها دستان شما را در حنا می‌گذارند و میروند هیچ چیزی را گردن نمی‌گیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا