شیوه نامه سنددار کردن املاک جزیره هرمز تصویب شد/محله های لشتغان و سلمان فارسی در بندرخمیر به عنوان محله های هدف طرح اقدام مشترک در سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند

استاندار هرمزگان از تصویب شیوه نامه سنددار کردن املاک جزیره هرمز خبر داد.

دکتر فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان هرمزگان، اظهار داشت: با توجه به واگذاری های انجام شده توسط شهرداری هرمز، به تفکیک واگذاری ها اعم از مسکونی و غیرمسکونی، شیوه نامه ای تهیه، بررسی و تصویب شد.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور خدمات رسانی به مردم جزیره هرمز، افزود: بیش از ۶۰۰ قطعه زمین توسط شهرداری طی سال های گذشته واگذار شده که مقرر شد مسکن و شهرسازی به آن دسته از اراضی واگذاری که در آن ساخت و ساز صورت گرفته و فرم «ج» صاحبان این اراضی قرمز نشده است را با قیمت منطقه‌ای که هزینه ای بسیارناچیز محسوب می شود، به این افراد واگذار کند.
همتی گفت: آن دسته از افرادی که فرم «ج» آن ها قرمز است و هم اکنون واحدها را در اختیار دارند، مقرر شد در قالب ۱۰ درصد، مسکن و شهرسازی آن ها را به شهرداری واگذار کند.
وی ادامه داد: افرادی که قطعات زمین در اختیار دارند و ساخت و سازی در این قطعات صورت نگرفته و فرم «ج» آن ها سبز است، فرم «ج» آن ها قرمز می شود و طی قراردادی به شرط ساخت، سند به آن ها واگذار خواهد شد.
استاندار هرمزگان عنوان کرد: در خصوص اراضی تجاری و گردشگری نیز با شرایط مناسب و بر اساس قرارگیری در محلات بافت جدید و قدیم تصمیم گیری شد که صاحبان این اراضی نیز می توانند از سند مالکیت بهره مند شوند.
دکتر همتی خاطرنشان کرد: با اعمال این شیوه نامه این امکان برای هرمزنشینان مهیا شده است که بتوانند اسناد املاک خود را از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری و اخذ کنند.
وی افزود: با این اقدام، ضمن ارتقاء ارزش افزوده املاک و اراضی متعلق به ساکنان جزیره، بستر لازم برای خدمات دهی بیشتر به شهروندان فراهم می شود.
همتی گفت: انتظار داریم با همکاری مطلوب راه و شهرسازی و شهرداری، طی مدت زمان کوتاهی اسناد مالکیت مردم در جزیره هرمز صادر شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به دیگر مصوبات این نشست، عنوان کرد: پروژه های مربوط به محلات سلمان فارسی و لشتغان بندرخمیر با توجه به اقدام های ارزشمند شهرداری و دستگاه های اجرایی شهرستان، در قالب طرح اقدام مشترک و به عنوان محلات هدف تصویب و اعتبار این پروژه ها به عنوان کمک به شهرداری، در برنامه سال جاری گنجانده می شود.
دکتر همتی بررسی ویژه و اعلام نظر در خصوص سنددار کردن اراضی تصرفی واقع در بافت های ناکارآمد شهری از طریق مراجع ذی‌صلاح را دیگر مصوبه این نشست عنوان کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا