افزایش فرزند آوری

خانم انسیه خزعلی گفت :
خانواده‌ها به یک یا دو فرزند بسنده کرده اند. باید این سطح به پنج تا شش فرزند افزایش یابد….جراید

فرمایشات خانم انسیه خرعلی را باید قاب گرفت و بالای سر در خانه های سرزمین مان‌ آویزان کرد تا پیوسته این جمله های گهربار در دسترس و دید خانواده ها باشد و آن را سرلوحه زندگی و آینده خود قرار دهند…
آخر چه معنی می دهد در شرایطی که دولت فخیمه این هم رنج و مشقت را به خود هموار نموده است و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد فراهم نموده و در اختیار ملک و ملت گذاشته است، خانواده ها هم چنان قدردان نباشند و نسبت به امر خداپسندانه فرزند آوری آن طور که باید و شاید اهتمام لازم را به خرج ندهند و موجب دلخوری و ناراحتی مسئولان شوند…
آخر خدا هم خوش نمی آید با این همه تسهیلات عظیمی که خانم خزعلی و همکاران محترم ایشان در امور مربوط به فرزند آوری تهیه و تدارک دیده اند، و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای خانواده ها فراهم کرده اند باز هم انها ناشکری کنند و به بخت و اقبال بلند خود لگد‌ بزنند.
و با کفران نعمت زندگی و آینده کشور را از حیث چالش جمعیتی به مخاطره بیاندازند.
واقعاً جای سوال و پرسش دارد در شرایطی که کشور وضعیت نور علی نور اقتصادی را طی می کند، این خانواده ها چه ریگی به کفش دارند که با گستاخی و پر رویی تمام پیشنهاد عالمانه خانم خزعلی را رد می کنند و به یک یا دو بچه بسنده می کنند.
شما شاید در جریان نباشید و ندانید که دولت برای آماده کردن فضای مناسب فرزند آوری و آمادگی شهروندان، در زمینه شیر خشک و شیر طبیعی و پوشک و تغذیه و نمی دانم‌سیسمونی و هزار کوفت و زهر مار دیگر چه تمهیدات فراگیری اندیشیده و در این خصوص چه ساز و کارهای مهمی در نظر گرفته است.
آیا حیف نیست که این همه امکانات روی دست دولت باد کند و استفاده بهینه ای از آن نشود و یا اینکه‌ بیگانگان از آن استفاده کنند..
گذشته از امکانات فوق ااذکر، حتی دولت برای ان دسته از خانواده هایی که تمایل چندانی به استفاده از سیسمونی داخلی ندارند، ترتیبی فراهم کرده است و تسهیلاتی به آنها داده است که بدون دغدغه به خارج از کشور بروند و از سیسمونی ساخت کشورهای اروپایی و جای دیگر استفاده کنند.
اتفاقاً تعدادی از خانواده ها از این تسهیلات همگانی استفاده کرده ، و راضی و خوشحال از خرید به کشور باز گشته اند.
اگر می بینید که این روزها گله گله آدم از کشورهای مجاور به کشورمان سرازیر شده اند، به دلیل امکانات فراوانی است که در این خصوص در کشور فراهم است و مردم ما از آن استفاده نمی کنند، دولت بی چاره هم مجبور شده است با واردات این آدم های مستضعف، و استفاده آنها از این خوان‌ نعمت گسترده، خدای ناکرده کفران نعمتی صورت نگیرد….
اگر می بینید در فلان بیمارستان در استان فارس از هر سیصد زایمان دویست و هفتاد نفر آن از مهاجرین افغانی است. خوب این آمار که الکی نیست دقیقاً به دلیل همان امکانات وسیعی است که دولت مهیا کرده است و از هموطنان کسی نیست از آن استفاده کند.
قدر نعمت های مان و قدر پیشنهادات ولی نعمتان خود را بیشتر بدانیم.

والسلام نامه تمام….

                       «فضول محله»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا