احضار حسن عباسی، روزنامه‌نگار برای آخرین دفاع به دادسرای شهرستان بندرعباس

امروز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲، شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس با ارسال ابلاغیه‌ای حسن عباسی خبرنگار را احضار کرد.

طی روزهای اخیر، حسن عباسی، روزنامه‌نگار افشاگر فساد، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی جهت بازپرسی و تفهیم اتهام به دادسرا بندرعباس با شکایت‌هایی از سوی دادستان، استاندار و سایر دستگاه‌های دولتی و کارمندان سیستم درمانی در استان هرمزگان با عنوان اتهامی اظهارات خلاف واقع و نشر اکاذیب احضار شد.

براساس ابلاغیه جدید صادره توسط بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، مقرر شده این روزنامه‌نگار حسن عباسی، جهت ارائه آخرین دفاع به آن واحد قضایی مراجعه کند.

همچنین، این خبرنگار در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد: علیرغم اینکه شعبه یاد شده توجه کند به لوایح تقدیمی، صلاحیت ذاتی در جهت رسیدگی به ادعاهای مطرح شده را ندارد تعجب می‌کنم به جای حل مشکلات مردم و پاسخ به مسائل مطرح شده با شکایت مسئولین دولتی قرار بازداشت موقت و احضاریه‌های متعددی ارسال می‌کند.

عباسی، افزود: سیستم قضایی بایستی قاعده شرعی و حقوقی البینه علی المدعی توجه کند شخصی که در دادگاه ادعایی را مطرح می‌کند باید دلیل ارائه نماید نه صرفاً اخبار منتشره که مصاحبه‌های مردمی و مشکلات اجتماعی هستند را بدون تحقیقات و گرفتن دلایل کافی از شاکی و نداشتن ادله و صلاحیت ذاتی احضاریه صادر کنید برای تفهیم اتهام و اخذ دفاع آخر بهتر نیست پاسخگوی افکار عمومی باشید و قدمی در جهت حل مشکلات مردم محروم هرمزگان بردارید.

این خبرنگار در ادامه افزود: اگر فکر می‌کنید با بستن دهان‌ها مشکلات مردم حل می‌شود سخت در اشتباه هستید چون باید در سیاستگذاری و رویه‌های مدیریتی خود تجدیدنظر کنید و بدانید رسالت خبرنگار چرب زبانی، تعریف و تمجید و حمایت محض از مسئولین و بازی کردن نقش روابط عمومی برای دستگاه‌های حاکمیتی نیست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا