اتهامات مبهم استاد ایران‌پور را شفاف کنید

استاد منصور ایران‌پور خبرنگار کرمانی بعد از تحمل یکسال حبس در زندان مرکزی کرمان که به تازگی آزاد شده بود دوباره تحت عنوان همیشگی نشر اکاذیب این‌بار با اعلام جرم و شکایت دادستان جیرفت منجر به صدور قرار جلب دادرسی از سوی شعبه یازدهم دادسرای کرمان شد، که نکته این قرار پیشنهاد بازپرس به دادستان در اعمال اشد مجازات و صدور مجازات تکمیلی است.

جلسه رسیدگی دادگاه این خبرنگار شنبه ۷ مرداد در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهر کرمان برگزار خواهد شد صرف نظر از صحت و سقم اتهامات وارده طرح شکایت از سوی دستگاه قضایی از خبرنگاران است به جای پاسخگویی و رفع ابهام چند نکته در متن کیفرخواست وجود دارد اولاً کلیپ و مطلب مورد ادعا مربوطه به چهار سال گذشته است که بی پاسخ مانده است.

جلسات دادگاه مطبوعات و جرایم سیاسی در شعبه اول برگزار می‌شود اینکه در پرونده استاد ایران‌پور اصرار بازپرس به اعمال اشد مجازات و دادن مجازات‌های تکمیلی آیا در همین راستا پرونده ارجاع شده به دادگاه کیفری دو تا بدون حضور هیئت منصفه و پشت درهای بسته و غیرعلنی جلسات رسیدگی برگزار گردد.

دستگاه قضایی خود ناظر و حافظ قانونی اساسی و تضمین کننده حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع افراد است و اعلام جرم علیه فردی که تظلم‌خواهی کند آزادی‌های فردی و امنیت روانی آن اجتماع را پیش افکار عمومی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و نمی‌شود آزادی بیان را جرم انگاری کرد.

تداوم و ادامه این طرح شکایت‌ها از سوی دستگاه عدلیه در کرمان از خبرنگاران و سایر شهروندان موجب پمپاژ ایجاد ناامیدی در جامعه است و این مدل اعلام شکایت از بزه دیدگان و مطالبه‌گران باعث میشود از بیم برخورد قضایی سیستماتیک باب تظلم‌خواهی کلا مسدود گردد که همین امر با اصول مسلم قانون اساسی مغایرت دارد.

از آنجایی که سیستم قضایی در کرمان در مقام شاکی و رسیدگی‌کننده قرار دارد جهت تضمین استقلال قضایی بهتر است پرونده فوق را جهت رسیدگی به حوزه قضایی استان دیگری غیر از کرمان ارجاع شود تا با رعایت اصل تساوی و برابری صلاح رسیدگی گردد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا