فاز تکمیلی مجتمع کک سازی طبس افتتاح شد/ طبس تبدیل به عسلویه معدنی کشور می‌شود

آیین بهره‌برداری از باتری‌های ۵ و ۶ مجتمع کک سازی طبس با حضور نمایندگان مجلس، فرماندار و سرمایه‌گذاران این طرح مهم و بزرگ صنعتی و معدنی برگزار شد.

با حضور حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، رحیمی فرماندار طبس و دیگر مسئولین استانی آیین بهره برداری از فاز تکمیلی مجتمع کک طبس در محل این کارخانه برگزار شد.

در این مراسم علی اکبر رحیمی معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: این شهرستان ۵۷ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که بزرگترین شهرستان کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های بسیاری غنی معدنی در کشور است.

وی ادامه داد: این کارخانه که در حال تعطیلی بود با برنامه ریزی صورت گرفته، حمایت‌های استانداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی امروز نه تنها تعطیل نشد بلکه شاهد بهره برداری از فاز تکمیلی و توسعه این کارخانه مهم کک سازی در کشور هستیم.

با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته توسط دولت و بخش خصوصی، یک چهارم کک کشور در طبس تولید می‌شود که این افتخار بزرگی برای این شهرستان است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان، بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالای معادن در استان خراسان جنوبی گفت: ۶۵ نوع ماده معدنی و ۷۶ درصد ذخایر ذغال سنگ کشور فقط در منطقه طبس وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب و حمایت‌های دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌توان طبس را به یک عسلویه در حوزه معدن کشور تبدیل کرد.

نوشته های مشابه

نصیرایی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه توجه ویژه به بخش معدن برای خودکفایی و اشتغالزایی در کشور گفت: معادن در کشور ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار و محروم و همچنین توسعه صادرات غیر نفتی دارند که باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم حمایت‌های بیشتر دولت برای ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن خاطر نشان کرد: این کارخانه نمونه‌ای از هزاران ظرفیت معدنی کشور است که تا ۶ ماه قبل تنها با ۱۷ درصد ظرفیت در حال فعالیت بود، اما امروز با ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی و رفع موانع تولید که با پیگیری‌های مستمر و جلسات متعدد به نتیجه رسید شاهد تولید با ۷۵ درصد ظرفیت هستیم که تا پایان سال با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید خواهد شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفت: با راه اندازی و توسعه کارخانه‌های اینچنینی هم اشتغالزایی مناسبی در منطقه ایجاد می‌شود و هم کشور از واردات در این حوزه بی نیاز می‌شود.

محمدی سهامدار مجمتع کک طبس با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته برای توسعه این کارخانه و بی نیازی کشور از کک وارداتی گفت: امیدوار هستیم طبق وعده دولت واردات کک ممنوع و از ظرفیت‌های داخلی مانند تولیدات این مجتمع برای تامین نیاز داخل استفاده شود.

وی ادامه داد: در ادامه طرح توسعه مجتمع، باتری‌های ۷ و ۸ هم به زودی نصب و راه اندازی می‌شود و با این طرح توسعه به اطف خدا توانستیم برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنیم.

جواد اشرفی معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تشکر از سرمایه گذاریان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه کمتر برخوردار گفت: ما تمام تلاش و حمایت خود را در مجموعه استانداری برای تداوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه و تسهیل فرآیند کسب و کار انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا