همایش گذری بر تاریخ و فرهنگ هرمزگان برگزار شد

شهردار بندرعباس بيان داشت هويت پيشينه و تاريخ بايد نسل به نسل منتقل شود تا شاهد رشد و تصويري جاودانه از زادگاه تمدني خويش به معني خاص باشيم.

در این همایش که با حضور آرامی آشوری و مرادی نمایندگان مجلس شهردار نوبانی رییس شورا فاطمه جراره اعضای شورای شهر و اساتید برجسته حضور تاریخ و فرهنگ هرمزگان و پیشکسوتان و فعالان و تلاشگران این حوزه با سخنرانی استاد علی رضایی برگزار شد.
استاد رضایی ضمن تبیین مساله هویت و شکل گیری تمدن و معرفی استان در گذر تاریخ با تغییرات جغرافیایی گفت هرمزگان یکی از فوق العاده ترین سرزمینهایی أست که با تنوع فرهنگی در غرب شرق و مرکز با وجود تفاوتها در همه اعصار از یک ساز و کار مختص به خودش برخوردار بوده رضایی با اشاره به پیشینه دریانوردی در کنگ و وجود حکومت در هرمز دستیابی به اسناد مدارک و انتقال تاریخ کهن هرمزگان را به آیندگان را مهمترین وظیفه اهل فن دانست.
شهردار بندرعباس در این آیین ضمن تشکر از فراهم شدن این فرصت افزود مرکز اسناد تاریخی بندرعباس بیش از پیش فعالیت های خود را گسترش داده أست و اسنادی ازبندرعباس در قطر وجود دارد که با رایزنی انشالله به این مرکز مهم پژوهشی برگردد.
سخنرانی نمایندگان مجلس و رییس شورای شهر بندرعباس در این همایش با تکیه بر کلمه فرهنگ و هویت و اسناد بخش دیگری از مراسم بود که در نوع خود بررسی دیدگاها توسط چهره های سیاسی پیرامون مسایل فرهنگی از چند زاویه حایز اهمیت أست زیرا آنها بیشتر با واقعیت ها و موقعیت ها صحبت میکنند و انشالله رایزنی لازم برای ایجاد مرکز اسناد وپژوهشکده ای استانی از طریق راههای قانونی شکل بگیرد.
نمایش نقاشی های خانم ملاحی از شرق استان روح نوازی و لطافت و حس خوب امید را بر جان تماشاگر میریخت.
موحدی نژاد رییس پژوهشکده عنوان کرد با هماهنگی تعامل وهمکاری اتفاقات خوبی در مرکز خواهد افتاد. ما عقیده داریم میراث زیادی از بندرعباس هنوز مانده که باید به هر نحوی معرفی شود.
در پایان این مراسم با احترام به پاکبانان در هفته زمین پاک از این عزیزان تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا