دانشگاه آزاد و ترویج علم

با محدود شدن تحصیلات دانشگاهی برای دختران افغانی، دانشگاه ازاد امادگی خود را برای پذیرش آن‌ها اعلام کرد.
بنازم به این دانشگاه ازاد خودمان که آنتن های حسی و حرکتی و شاخک های بویایی نازنین شان، در این قبیل موارد، آن‌چنان به حرکت در می ایند و شکار نگون بخت را در هوا می قاپند، که آدم حیران می ماند.
باور کنید هنوز جوهر قلم آن بخت برگشته طالبان برای ممنوعیت تحصیلات دختران خشک نشده بود، که مشتاقان ارز و دلار ( ببخشید علم و دانش ) دانشگاه ازاد، فی الفور آمادگی خود را برای ثبت نام آن‌ها و کمک به  ترویج علم اعلام کردند. مدیون هستید اگر فکر کنید که حضرات این دانشگاه عظیم الجثه ( جثه ساختمانی اش را عرض می کنم ) دنبال پول و منفعت و ارز و دلار هستند، حضرات مادر زادی دنبال گسترش دانش و تکنولوژی بوده و هستند. ولی خوب بیچاره ها با توجه به مشکلات و معضلاتی که دارند، نمی توانند به همه این اهداف والا برسند.
باور کنید این دانشگاه ازاد ما هیچ چیزی از دانشگاه های بزرگ ممالک پیشرفته کم ندارد. ساختمان بزرگ ندارد، که دارد، کلاس جادار ندارد، که دارد، استاد عینکی ندارد، که دارد، شهریه بالا آن هم در بخش ارز و دلار هم که دارد.
خوب حالا اگر این دانشگاه خدا داده ما، در عرصه آموزش و یادگیری به اندازه سر سوزنی عقب تر از آن دانشگاه های کذایی است، که ما نباید سخت گیری کنیم، در عوض در جاهای دیگر این عیب را جبران کرده اند، مثلا در همین بخش شهریه چه ریال و  ارز و دلار، آن دانشگاه ها غلط بکنند، به گرد پای دانشگاه آزاد ما برسند.  تعداد دانشجو که چه عرض کنم ماشاالله هزار ماشاالله سر هر کوی و برزن، خروار خروار دانشجو ریخته است. فارغ التحصیل که دیگه نور علی نور هست، باور کنید تمام خلایق ما و حتی مردم کشورهای همسایه از زن و مرد و پیر و جوان فارغ التحصیل همین دانشگاه ازاد هستند. حالا اگر وقت درس خواندن نداشته اند، مدرک دانشگاه ازاد  که دارند انهم قاب گرفته. آن دانشگاه های معتبر به گور پدرشان خندیده باشند، اگر این همه دانشجو و فارغ التحصیل داشته باشند.
دشمنان می گویند عیبی که این دانشگاه ازاد دارد این است که ان بخت برگشته ای که وارد این دانشگاه می شود، دو کلمه ای که قبلا هم یاد گرفته بود، فی الفور از مغزش فرار می کند. کسی چه می داند شاید این هم یکی از معجزات این دانشگاه مردمی باشد، که هنوز حکمت ان بر ما روشن نشده است.
با این همه، ما منکر این عیب کوچک نیستیم، ولی در مقابل ان دست اورد های بزرگ مانند ان شهریه سنگینی که دارد، ان ساختمان قشنگی که احداث کرده است، ان مدرک پر زرق و برقی که می دهد، باور کنید این عیب اصلا به حساب بیاید.
تازه برای رفع این عیب هم راه دارد….به کله ناقص العقل مان این طور خطور کرده است که برای پیشگیری، چندان نیاز به رفتن به کلاس دانشگاه ازاد هم نیست. اصل بر مدرک مداری ان مرکز والای علمی هست که خودشان زحمت ارسال ان را خواهند کشید( البته پس از واریزی شهریه آن‌هم به دلار) باشد که از این رهگذر، ان دو کلمه ای که در کله ان بینوا دخیره شده است نیز با رفتن به کلاس دانشگاه ازاد باطل نشود…التماس دعا و تفکر با هم.

«فضول محله»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا